#1 Skrevet Juli 2, 2004 Måtte prøve meg på "motorvasken" på en av Golfene mine. Så her er ett før bilde av motoren: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 2, 2004 ... og etter: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2004 Men startet den etterpå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2004 hehe.. Å jada.. Golf'ene mine starter alltid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2004 Åssen guffe er det du har brukt for å få motoren såpass i form? Avslør detaljene nå da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2004 Ah, oppskriften er enkel... - Dekk til vitale deler som f.eks fordeler (jeg tok av, dekket til og vasket den for hånd) - TurtleWax motorvask - Spray på og la stå i 5 minutter - TurtleWax avfetting - Spray på tykt og la stå i 5 minutter - Høytrykkspyler med høyt trykk.. Stå på og spyl til du blir blå. - Gjenta prosessen en gang til da man nå ser bedre de utsatte plassene. - Gå over motoren med avfetting på mors klut på steder som burde være ekstra pent. - Spyl av - Såpe ned motoren med såpevoks hvis man har såpedyse til høyttrykken. - Spyl rent, skikkelig rent - La tørke så det blir skikkelig tørt. Start ikke bilen før! - Når alt er tørt spruter du ned motoren med AutoGlym vinylfornyer (se bilde nederst) - La vinylfornyeren tørke ordentlig inn (gni den ikke inn!) - Wolla! Spcha kæbe, fedder! Det er den -enkle- versjonen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 2, 2004 Samme som jeg gjorde på Corren. Men jeg brukte ikke autoglym, brukte turtlewax. Den er blank og fin enda den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 2, 2004 Skal du ikke pusse der da Andreas? :eek: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 2, 2004 Pusse hvor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 3, 2004 Fryktelig hvor mange biler du har nå da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hm...ble ikke like pent som hos meg,men bedre ble det............. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2004 Opprinnelig postet av Andreas Skotner Ah, oppskriften er enkel... - Dekk til vitale deler som f.eks fordeler (jeg tok av, dekket til og vasket den for hånd) - TurtleWax motorvask - Spray på og la stå i 5 minutter - TurtleWax avfetting - Spray på tykt og la stå i 5 minutter - Høytrykkspyler med høyt trykk.. Stå på og spyl til du blir blå. - Gjenta prosessen en gang til da man nå ser bedre de utsatte plassene. - Gå over motoren med avfetting på mors klut på steder som burde være ekstra pent. - Spyl av - Såpe ned motoren med såpevoks hvis man har såpedyse til høyttrykken. - Spyl rent, skikkelig rent - La tørke så det blir skikkelig tørt. Start ikke bilen før! - Når alt er tørt spruter du ned motoren med AutoGlym vinylfornyer (se bilde nederst) - La vinylfornyeren tørke ordentlig inn (gni den ikke inn!) - Wolla! Spcha kæbe, fedder! Det er den -enkle- versjonen Har hørt at man bør starte motoren med en gang man er ferdig, for å hindre at fukt trenger inn steder osv. sånn at motoren er varm å vannet fordamper. hva er best? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...