#1 Skrevet Februar 5, 2007 Den gule varsel lampa som er formet som en motor i A2en har begynnt å blinke. Dette oppsto plutselig da mor sto og ventet på meg når hun skulle hente meg etter jobb. Den sto og sveiv på tomgang, og begynte plutselig å svive ureint. Hun gav litt gass, og da begynnte lampa å blinke. Nå sviver den ganske urent og hakkete, men den sviver på alle sylinderne. Den er også utrolig slapp, var liksom som om den sto i et alt for høyt gir, selv om du hade 2-3 tusen omdregninger. Denne lampa har tidligere lyst konstandt, da var det en ventil i eksosen i forbindelse med tilbakeføring av eksos til motoren (hvis jeg husker riktig, er ikke noen ekspert på biler), denne ble skiftet i mitten av desember, ikke merkeverksted. Bilen er en 2002 A2 (førstegangsregistrert høst 01) som er bruktimportert fra Tsykland ca høst 2003. Den har en 1.4 liters bensinmotor på 75hk og har rullet ca 70 000 km. Hva kan dette være? Er det trygt å kjøre bilen? Mor skal på jobb i morgen tidligt Morfar, som er pensjonert Vw mekaniker, lurte på om det kunne være at tidligere nevnt vntil har låst seg i open stilling, men han var langt fra sikker (har bare snakket med ham på telefon) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2007 Den gule varsel lampa som er formet som en motor i A2en har begynnt å blinke. Dette oppsto plutselig da mor sto og ventet på meg når hun skulle hente meg etter jobb. Den sto og sveiv på tomgang, og begynte plutselig å svive ureint. Hun gav litt gass, og da begynnte lampa å blinke. Nå sviver den ganske urent og hakkete, men den sviver på alle sylinderne. Den er også utrolig slapp, var liksom som om den sto i et alt for høyt gir, selv om du hade 2-3 tusen omdregninger. Denne lampa har tidligere lyst konstandt, da var det en ventil i eksosen i forbindelse med tilbakeføring av eksos til motoren (hvis jeg husker riktig, er ikke noen ekspert på biler), denne ble skiftet i mitten av desember, ikke merkeverksted. Bilen er en 2002 A2 (førstegangsregistrert høst 01) som er bruktimportert fra Tsykland ca høst 2003. Den har en 1.4 liters bensinmotor på 75hk og har rullet ca 70 000 km. Hva kan dette være? Er det trygt å kjøre bilen? Mor skal på jobb i morgen tidligt Morfar, som er pensjonert Vw mekaniker, lurte på om det kunne være at tidligere nevnt vntil har låst seg i open stilling, men han var langt fra sikker (har bare snakket med ham på telefon) Er jo klin umulig å si hva dette kan være uten å ha lest av feilkoder. Jeg kan godt si at det er EGR ventilen (som du snakker om). Men det er villt gjettning, og det kan like gjerne være andre ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...