Audi 100 Quattro -86 Sperrer ikke

Anbefalte innlegg

Skulle opp bakken med masse is her hjemme. Så satt jeg sperren på 1, og den fortsatte å spinne på et hjul, så satt jeg den på 2 og det hjalp heller ikke.

 

Hvorfor får jeg ikke aktivert sperrene mine ?

 

Takk for hjelpen,

Vilhelm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om vakuumslanger er kobla til i styringsboksen (under baksetet??).

Du skal jo kunne sperra det som er da, så dette syns jeg var rart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være slangen som går inn på motoren og. Er veldig mange vakumslanger og faenskap på gamle k-jet lett å overse, eller koble feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyvind, det er en 3B motor som sitter i den. Ingen Kjet her nei :). Men skal få sjekket vakum slangene. takk for tipsene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sperra henter ikke vakum fra motoren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyvind, det er en 3B motor som sitter i den. Ingen Kjet her nei :). Men skal få sjekket vakum slangene. takk for tipsene!

 

Aha! Da blir jo saken en annen: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sperra henter ikke vakum fra motoren

 

Men hvor finner jeg denne boksen som den skal kobles inn på? og hvor kommer vakum slangene fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor finner jeg disse slangene på bilen min? Så under der med lys etter at jeg jekka den opp men fant ikke noe da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har oversiktsbilde av systemet eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har oversiktsbilde av systemet eller noe?

 

Litt OT, men du kan jo kjøpe mine geniale Bentley verkstedmanualer der finnes svaret. Har dessverre ikke tid til å bla i disse og drive fjernhjelp nå. Se min annonse under deler selges.

 

Ble litt nyskjerrig og bladde opp likevel (raskt og enkelt med fint oversiktsbilde). Det skal gå vakuum slange fra manifold via en enveisventil videre til et T-stykke som forgrener seg videre til Vakuumreservoar og inn til bryteren. Fra bryter går det to slanger til hver klokke (en på bakaksel og en på girkasse. I boka fremgår en masse detaljer og farger på slanger og rør og lengder på disse. Videre fremgår det hvordan vippe frem bryter deretter skru et parskruer for å få den frem. Første og enkleste sjekk er å ta av det HVITE røret som går inn på bryteren skal være vakuum, ta av dette og sjekk om det er det når motoren går.

 

Skjønner du nå at du bør ha bok, he, he ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sperrene henter vakuum fra motoren på alle årsmodeller fra ca. 82 frem til de kuttet ut sperrene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tviler jeg på, hvordan vil man da kunne ha sperra på vet lange fullgass drag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner du nå at du bør ha bok, he, he ?

 

Ja, men når jeg først kjøper en bok til mekking må det være riktig da. Ser ut som den du har solgt er den jeg måtte ha isåfall?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tviler jeg på, hvordan vil man da kunne ha sperra på vet lange fullgass drag?

 

Enveis ventil og en liten tank. Jeg har jo bremser selv etter lange fullgass pådrag.

 

Men mener noen har en pumpe som driver sperra, kan det være på de men bare sperre bak ?

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tviler jeg på, hvordan vil man da kunne ha sperra på vet lange fullgass drag?

 

(...) videre til et T-stykke som forgrener seg videre til Vakuumreservoar

 

skulle vel ikke være store vakuumet som trengs for å holde sperrene inne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men tanken er ikke akkurat stor heller, dessuten kan jeg ikke huske å ha sett noe slikt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen pumpe, og tanken er mer enn stor nok til å holde vakuumet som trengs selv når man har full gass lenge. Eneste elektriske pumpe er til sentrallåsen, som ikke er tilkoblet motorens vakuumsystem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan denne slangen være grunnen til at jeg også mister turbo trykk på toppen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, dette kan jo hende kun er for eldre typ44 typ85 greier? Jeg har i allefall ikke dette på min, har kun tre slanger koblet til innsuget mitt: bensintrykksregulator, map sensor og turbotrykk, men jeg har allikevel sperre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men du kan jo kjøpe mine geniale Bentley verkstedmanualer der finnes svaret. Har dessverre ikke tid til å bla i disse og drive fjernhjelp nå. Se min annonse under deler selges.

 

Skjønner du nå at du bør ha bok, he, he ?

 

Du kan vel ikke skanne det inn for meg please?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tviler jeg på, hvordan vil man da kunne ha sperra på vet lange fullgass drag?

 

Se mitt oppslag i boka, 2 innlegg over ditt. Det ser ut som en enveisventil etter innsuget, slik at den holder på vakuumet uansett hva du finner på med motoren. Med et reservoar i tillegg så holder det en stund dersom du ikke har lekkasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men når jeg først kjøper en bok til mekking må det være riktig da. Ser ut som den du har solgt er den jeg måtte ha isåfall?

 

Boka for 89-91 (inkl 20V) er solgt.

Boka du trenger fra 84-88 har jeg fortsatt. 2 bind hvert tykke som en telefonkatalog. Pris 700,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å bringe noe godt og gammelt opp igjen..

 

Bilen er nå i mine hender og problemene som fulgte med (og som jeg viste var der) :P.

 

Kjøpte bently manualene nevnt ovenfor her og har fått tittet litt på det. Er ikke noe vakum i den hvite slangen bak dashbordet.

 

Må vel nesten være enveisventilsaken som er defekt eller har noen andre bra forslag ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.