Hjelp, hvordan fikse hekken på min A3 (bilde)

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal lakke både fronten og baken på bilen før våren.

Fronten er sprukket, og det er noen riper i bakfangeren.

 

Så det jeg lurte på når jeg først har av fangeren bak, blir det penere hvis jeg sparkler igjen skjøyten som vises på bildet???

 

Og viss jeg skal sparkle den, hvordan bør jeg gå frem, for best holdbarhet?

Noen som har bilder av samme bakfanger, men som er sparklet sammen??

 

bakvwaudi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke den derre fler farga a3 med lambo dører sånn bakfanger som er en "hel" fanger da tro? Lete etter bildet nå :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant bildet han hadde gjort litt mer med den han lars da :)

 

2_-977540401.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant bildet han hadde gjort litt mer med den han lars da :)

 

[ATTACH]55452[/ATTACH]

 

litt mer ja :)

 

men man får da en liten ide om hvordan det kan bli..

tror det blir kult jeg, spørsmålet er bare hvordan skal en gå frem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvordan du går frem vil nok det sprekke opp igjen ved den minste ting du er borti. :( Særlig om vinteren,derfor jeg har solgt leppene mine og går for hele fangere nå. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapp PS på 2minutter.. :P

audi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hvordan du går frem vil nok det sprekke opp igjen ved den minste ting du er borti. :( Særlig om vinteren,derfor jeg har solgt leppene mine og går for hele fangere nå. ;)

 

så ditt råd er gi faen, eller kjøp hel fanger?

hehe.. skulle gjerne gjort det, men de er de penga da.

prioriterer andre ting på bilen, før ny styling.

 

så det vil ikke holde i hele tatt? en liten berøring så sprekker det sundt?

(jeg er helt blank på dette området)

 

Og takk for bildet Anders.

Ser jo pent ut da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La det være sånn som det er? Er jo ikke så ille da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble gitt samma tipset jeg, å holde meg langt unna sparkel(jeg hakke stylingkit, men skal lakke helt ned).. så får heller bli den fordømte sprekken :o)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er plast mot plast, sant? I såfall kan du jo plastsveise de to delene sammen da... Bruke loddebolt og smelte de to delene sammen... Det holder som f! Sparkel vil bare sprekke opp igjen, men ikke om du sveiser sammen delene først;) Har aldri prøvd sjøl, men vet av flere som har gjort det, ihvertfall i mindre format...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er feil med en horisontal delestrek? Synes det lett blir litt 'tannlaust' uten noen ting der, jeg.. Men det er meg, da! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er feil med en horisontal delestrek? Synes det lett blir litt 'tannlaust' uten noen ting der, jeg.. Men det er meg, da! ;)

 

er enig med deg..

liker på en måte den streken som går der..

 

men på en annen måte er det fint uten også..

 

plastsveising hørtes interesangt ut!

bruker man en vanlig loddebolt, og bare smelter det sammen?

pusser og sparkler litt for og få det 100%??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plast sveis eller lim med skikelig plast lim så sparkler du med plast sparkel. Lag noe avstivning på innsiden så kanskje det holder til du huka i noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også synes det var finere MED den skjøten der. Man skulle ikke tro det kanskje.. men i dette tillfellet så var det det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ikke å smelte delene sammen med loddebolt, det er forskjellig plasttyper i fanger og spoiler. Jeg TROR det går an å få tak sveisetråd til plast som gjør at du kan sveise delene sammen, men uansett klarer du ikke sveise dette sammen så strøkent at du ikke må sparkle.

 

-Mitt råd er å la det være som det er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor har jeg ikke tenkt på det!

smelte de sammen og så sparkle over for å få det 99% da sprekker det ikke opp.. men hvordan er det hvis man trenger å demontere deler? kan man ta av fangeren uten å ta av den lille delen underst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hallo.. har kjøpt den samme fangeren til bilen min, jeg har en kompis som jobber som båt bygger. Vi hadde tenkt å støpe den fast i orginalfangeren på min bil... tror det skal gå fint.

 

kjenner du en som er god med glassfiber el lignende ville jeg ha gått for det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant bildet han hadde gjort litt mer med den han lars da :)

 

[ATTACH]55452[/ATTACH]

 

OT: er han som eier denne bilen clubb medlem??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg(lakkereren) gjorde dette med min. Plastsveising kan som sagt feste dårlig da det er litt annen type plast i stylingen. Lakkereren slipte en litt større V-fuge først og limte med plastlim. og sparklet med sparkel beregnet på støtfangere og plast. Har ikke sprekki opp ennå ihvertfall. Har vært nedi endel med frontfangeren. Den er limt på samme måte. Send en PM til Kjell Tore Rødland hvis du lurer på noe, han gjorde jobben for meg.

bak.jpg

bak2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra det!! Men kan se en antydning til streken...

 

Edit: Hva med å støpe? Da får du jo en hel fanger!

Har ikke lest igjennom alle svar veldig nøye, kan hende dette er blitt nevnt tidligere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja du ser en overgang mellom org og u-org del. men ville uansett ikke hatt den hel slett. Fangeren blir veldig lang da etter min mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synest faktisk det er finest med et skille.. Blir på en måte mer helhet med det skille, følger liksom linjene til sideskjørtet..

Viss fangeren er hel så blir den så "laaaaang"..

 

Hadde en hel fanger på cabben min før, var ikke fint.. Men ble mye finere å fikk mere helhet når jeg fikk ny fanger med "skille-strek"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.