#1 Skrevet Februar 6, 2007 Da jeg tok over arbeidsbilen (1985 Golf 2 1,6[racing]) like før jul var det ulyder fra høyre side bak, så jeg bare skrudde av hjulet for å se, men orket ikke å av med tromler for å undersøke nærmere. Men etter at jeg hadde satt på hjulet igjen var det helt stille, så da var jeg fornøyd! Skiftet senere bremseband og alt av fjærer, og lyden var fremdeles borte. MEN... i dag kom lyden tilbake! Og den bråker værre enn værst! Den kan beskrives som en klakkelyd eller dunkelyd. Ca én for hver runde hjulet tar. Hva kan dette være? Jeg tenker det er bremserelatert, for om jeg legger hånda på brekket mens jeg kjører kjenner jeg hvert dunk derifra. Om jeg drar i brekket endrer lyden seg. Da jeg skiftet bremsebåndene trodde jeg hadde funnet feilen, belegget hadde nemlig løsnet fra skoa... Kan dette virkelig ha skjedd igjen??? Noen som har vært ut for noe lignende?? Vel, jeg må vel uansett ut i kulda og se hva som skjer der bak... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 6, 2007 Da har jeg vært ute og mekket litt i kulda! Er ikke spesielt morsomt å skru bil i 14 minusgrader, men ble heldigvis kvitt ulyden Her er synderen: Handbrekkwiren hadde løsnet fra festet (rød ring), dermed ble den liggende å subbe mot hjulet med påfølgende slitasje (blå ring). Så nå har jeg fått hektet den på plass, og da ble det stille! Rart egentlig at dette skal bråke SÅ mye Menmen, det løste seg Klarte meg selv for en gangs skyld.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2007 He he....den der er klassisk faktisk. Da fant du det ut selv da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...