Spm. ang skifting av baklykter Golf 4

Anbefalte innlegg

Har skiftet baklykter på r32`n i kveld (sånn halveis ihvertfall: smil : )

Gikk greit på høyresiden,men da jeg skulle ta av den venstre lykta så ble det litt verre...har funnet 2 av mutterne jeg skal ha av,men jeg finner f##n ikke den siste,tror det skal være en som holder igjen lykta helt nede i det ene hjørnet: klø : Virker sånn ihvertfall siden det er ett eller annet som gjør at den ikke løsner.

Noen som vet hvor denne sitter?Må man ha bort noe deksler el. lignende for å komme til?Måtte ikke det på høyre siden ihvertfall...

 

Setter stor pris på noen tips her : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det sitter en skrue el.l på siden.. husker ikke helt, men husker iallefall at det var noe der...

 

Eller om det var en liten tapp som man bare trykker på plass når man setter på lykta, men må bruke bittelitt makt og dra den ut når du skal ha av lykta... Husker ikke 100% men mener det var noe sånt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en sånn tapp på den høyre siden,den gikk greit å få av...

Men har prøvd å gjøre det samme på venstre siden men den må sitte med en mutter til ett eller annet sted tror jeg..ble brått mørkt så det var litt vanskelig å se på slutten også:P

 

Husker du om den satt med 2 eller 3 muttre på venstre siden eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en sånn tapp på den høyre siden,den gikk greit å få av...

Men har prøvd å gjøre det samme på venstre siden men den må sitte med en mutter til ett eller annet sted tror jeg..ble brått mørkt så det var litt vanskelig å se på slutten også:P

 

Husker du om den satt med 2 eller 3 muttre på venstre siden eller?

 

 

husker ikke hvor mange, men enten sitter det med mutter, eller sånn tapp.. litt knotete å komme til men... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,det kan man si ja:)

Jaja,får se om jeg finner ut av det i morra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få vekk lykta på venstre side må du først skru av den holderen som er til varseltrekanten. den er under en luke på venstre side i bagasjerommet.

 

Så må du bøye til siden hele dekselet som sitter inn mot skjermen.

Jo lengere du klarer og bøye dette til siden jo lettere kommer du til.

 

Deretter må du lokalisere et hull i selve metallet og når du stikker hånda inn og kjenner etter så er de en mutter inne i det hullet.

Jeg mener den skal være 10mm.

Jeg brukte en skralle med forlenger og kopp for å komme til inne i det hullet.

er veldig trangt der inne men de skal gå.

 

Er mest knot å få den mutteren på igjen, og jeg kan nesten garantere at den faller av og ned i skjermen. :)

Den er grei å få opp igjen så de er ikke noen katastrofe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha..da vet jeg hva jeg skal se etter ihvertfall: smil :

Takk så mye;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg den av: smil :

Viste seg at tidligere eier hadde lagt på masse Dynaflex over det lille hullet jeg skulle inn i,så var jo ikke så rart jeg ikke så det da:rolleye:

 

Klarte sef. å miste den en muttern som du sa,så tror jeg må kjøpe meg en pakke med muttere,kommer nok til å miste flere før jeg får den på:cool:

 

Men takk for hjelpa: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ikke tak i den mutteren du mista heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være greit å få tak i den mutteren igjen.

Du må bare grave så langt du kommer nede i skjermen så finner du den igjen.

 

Dessuten vil de jo bli ekstra vekt på bilen med masse muttere liggende nedi der og de vil vi jo ikke ha noe av.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke funnet noen muttere enda,men det skal ligge 2 stk nede i skjermen: smil :

 

Hadde ikke tid til å knote mer med å få på den siste muttern i stad heller,ikke har jeg fler muttere heller:p

 

Har fått kjøpt en pose med m8 muttere nå,kommer nok til å bli veldig tung på ene siden før jeg har fått på den siste jæ#la muttern: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, istedenfor en pose med muttere, hadde jeg heller kjøpt sånn magnet-stav. Sånn du kan dra ut til en meter eller noe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,ja det er kansje det jeg trenger mest: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.