#1 Skrevet Februar 6, 2007 Har nå kjøpt meg greenfilter som jeg skal montere på min A4 20v 1.8. Har søkt rundt på forumet å funnet utallige tråder om dette, uten en eneste konkret konklusjon. Jeg er klar over at LMM er veldig utsatt hvis filteret er fullt av olje, men hva er egentlig fasiten.. ? Burde jeg ha minimalt med olje? eller ingenting? Andre ting man burde passe på når man monterer? takker for alle svar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 6, 2007 Det vil jeg med glede ha et svart på også, sprayet bare så det så å si dekket hele filteret mitt i går etter rens. Men noe må det jo ha, iallefall når det begynner å bli støv å slik ute igjen væ.. Den tiden vi kan sette på STORE felger med lavprofil gummi, skal bli godt ass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2007 bump:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2007 har kjørt med kn filter på alle bilene mine uten og hatt noen problemer. ha på "normalt/lite" med olje, kun så støv og dritt setter seg, ikke dynk det med olje så går det nok fint;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2007 og la olja få trekke inn før du starter opp.. ellers går det fint uten olje også... kan ikke ha olje på det jeg har på sykkelen, da får den ikke nok luft......:-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2007 og la olja få trekke inn før du starter opp..ellers går det fint uten olje også... kan ikke ha olje på det jeg har på sykkelen, da får den ikke nok luft......:-( Takker for tips.. Så du mener det går fint uten noe olje i det hele tatt? er ikke oljen til for å filtrere da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 6, 2007 Er ikke disse filterne ferdig oljet fra fabrikk? Hvis ikke så er forklaringa fra K&N sine papirer egentlig veldig gode. Grunnen til at oljen er farga er fordi den er en indikator på hvor man har påført olje. Du skal ikke påføre mer olje annet enn at filteroverflata får farge. Dette skal det ikke mye til for å få til. Et annet godt tips er å rulle inn filteret i tørkepapir etterpå. Dermed vil overskuddet trekke ut av filteroverflata, men det kommer fremdeles til å være olje igjen inne i bomullen/filtermaterialet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 6, 2007 Ok. Takker for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 7, 2007 KN filter kommer ferdig innsatt med olje. ikke ha på noe mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 7, 2007 KN filter kommer ferdig innsatt med olje. ikke ha på noe mer. Men trådstarter har Green. Jeg har kikka på hjemmesida deres, men fant ikke et ord ang. om filterne var oljet på forhånd eller ei. Men jeg husker at en kamerat kjøpte et Green platefilter i sin tid. Dette er jeg ganske sikker på at var oljet fra fabrikk. I alle fall var det ingen på Mekonomen som nevnte ett ord om at han måtte olje filteret før han monterte det. Reint logisk kan jeg heller ikke se for meg at det skulle være noen grunn til at de skulle levere slike filter mer eller mindre som "halvfabrikat". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 7, 2007 Er mye prat om dette.. Har kjørt med KN filter i masse år. Ikke overdriv bruken av olje, og sørg for å tørke skikkelig. F.eks på varmekabler i ett døgns tid. Jeg bruker å legge filteret ned, for så å sette en vifteovn som blåser inn i det. snur litt nå og da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...