#1 Skrevet Februar 6, 2007 har sett litt på den egr greia.... under egr vent sitter det et motor drevet "gass" spjeld. hva er det godt for, og når er det i funksjon: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 6, 2007 har sett litt på den egr greia....under egr vent sitter det et motor drevet "gass" spjeld. hva er det godt for, og når er det i funksjon: klø : Det stopper motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2007 Det stopper motoren. oki, men ellers står den fullt oppe?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2007 oki, men ellers står den fullt oppe?? Normalt står den oppe. Idet du slår av "tenningen" vries den over av en vakumdrevet "sylinder", og lukker i ca 4 sekunder. Så åpnes den igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2007 Normalt står den oppe. Idet du slår av "tenningen" vries den over av en vakumdrevet "sylinder", og lukker i ca 4 sekunder. Så åpnes den igjen. hmmm. intresant..... takk for svar;) må bare finne ut en annen måte å stoppe den på da... el få tak i en sånn`en med større spjeld:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2007 Hvorfor skal du tukle med den enheten/spjeldet? Enklest å bare koble ut EGR ved å blende igjen røret fra eksosen opp til innsuget sånn at ventilen ikke slipper inn noe eksos i innsuget lenger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 7, 2007 Hvorfor skal du tukle med den enheten/spjeldet? Enklest å bare koble ut EGR ved å blende igjen røret fra eksosen opp til innsuget sånn at ventilen ikke slipper inn noe eksos i innsuget lenger.. Nei, det enkleste er å programmere dette ut av verden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 7, 2007 Hvorfor skal du tukle med den enheten/spjeldet? Enklest å bare koble ut EGR ved å blende igjen røret fra eksosen opp til innsuget sånn at ventilen ikke slipper inn noe eksos i innsuget lenger.. sjeldet er vesentlig mindre enn inngangen til innsuget. skal ha samma dim hele veien fra turboen. dvs 2,5". så hvis noen vet om ett 2,5" "stopp spjeld" er jeg VELDIG int.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 7, 2007 Nei, det enkleste er å programmere dette ut av verden. På eldre TDI-motorer er ikke dette mulig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 7, 2007 På eldre TDI-motorer er ikke dette mulig.. Tja, da må det være gamle. Har vel ikke gjort det på eldre enn 95 forsåvidt, men jeg regner igrunn det som gammelt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 7, 2007 Nei, det enkleste er å programmere dette ut av verden. Da jeg spurte om dette på Møller, så frarådet de å koble den ut med vag-com. Da måtte andre verdier forandres og justeres da det var mye sammenheng der. Fikk beskjed om å blende den vakumslangen som kommer inn på ventilen i toppen. Tok ca. 1 min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...