Downpipe/Tom katalysator spm

Anbefalte innlegg

Da har downpipen ankommet, og det jeg trodde var racekat, var raka rør :)

Iom at det er to lambdasonder på Golf IV GTi så antar jeg at verdiene blir helt feil om jeg monterer og tuter og kjører uten katalysator.

Noen her med erfaring om hvordan dette kan ordnest? Må jeg mappe på nytt? Bredbåndslambda? Er det mulig å 'koble' bort ene lambdaen? Eller må jeg bite i det sure eplet å gå til innkjøp av racecat?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har peiling??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobler du ut en lambda vil hjernen gå i nødmodus, og gå ganske mye dårligere

Mitt råd, kjøp racekat

Kjøpt på Ebay eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ebay ja :) Ble blendet av den latterlige lave prisen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambda sonden leser vel bare bare om du har riktig bensinblanding. Skal vel ikke være noe i veien for å bruke begge. Er det gjenger til begge lambdasondene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjenger til begge ja :) Får teste imorgen da :) Er ikke verre enn å bytte over til originalt igjen om ikke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambda sonden leser vel bare bare om du har riktig bensinblanding. Skal vel ikke være noe i veien for å bruke begge. Er det gjenger til begge lambdasondene?

Når du har to, sitter en før og en etter kat. Når hjernen merker at det ikke er noen forskjell mellom de to vil den gå i nødmodus fordi den da tror at enten er lambdasensorene ødelagt, eller katten er det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Argh! Og ingen måte å komme unna dette uten å handle inn racekat?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.