Finnes det felger som er mindre enn 15" som dekker over g60bremser?!

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, finnes det noe sånt? Slicks blir jo altfor dyrt i den 15" og ikke får jeg plass heller: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Essen-messa i 1996 (ja jeg vet det er mange år siden ;) ) så stod det utstilt en Golf G60 med de på den tiden nye 10x14 felgene i kombinasjon med 9x14 felger foran. Den hadde visstnok G60 bremser under de felgene.....Den stod på Steffan sin stand,husker ikke navnet på felgene men det var de felgene Runar Kopperud blant andre hadde på sin Color Concept Polo. Tror de heter bare 5 Stern design.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk Pål!:) Andre forslag til felger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene Pål sikter heter Steffan BCW 5 Stern.

Mine TH-Line går over både G60- og S2-bremser (begge deler er prøvd). I Schmidts "Handelsprogramm" står ikke dette, men i "Tunerprogramm" står det at felgene leveres med ulik fasong på stjerna. Mine har et mye tykkere senter enn det som er vanlig. Dermed får man bedre klaring mellom stjerne og kaliper.

Medaljens bakside er dog smalere ytterring. Dette synes veldig godt når man sammenligner mine felger med de Jan Tore har på Sciroccoen sin. Jeg har 8X14 ET 16 og han har 8X14 ET 18, men han har breiere ytterring enn meg. MEN jeg har plass til bremser og det har ikke han:D.

Ulempen er at disse felgene er rimelig dyre. Og så får du ikke noen fornuftige dimensjoner i gateslicks. Det nærmeste du kommer er 185/55-14. Helst ville jeg hatt 185/50 eller 195/45-14.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulempen er at disse felgene er rimelig dyre. Og så får du ikke noen fornuftige dimensjoner i gateslicks. Det nærmeste du kommer er 185/55-14. Helst ville jeg hatt 185/50 eller 195/45-14.

Ikke er 185/55-14 særlig billigere enn enn 15" heller. Skal du ha det på din Polo har jo Avon gateslicks i 195/45-15. Dog vil du nok kjøre fortere med 175/50-13 og mindre bremser. Poloen er veldig følsom for høyere tyngdepunkt. Jeg tenkte etterhvert at jeg skulle få Braid til å lage noen 13" som går over 256 bremsene jeg har nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen som har 3delte 13" felger som går over 256mm :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beavis sine Compo krysseiker går nesten, bare såvidt det subber i mutterene på felgene, litt spacer så går det glatt. Mener det er 7-13 ET 24

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går P-slots 14" over 256mm bremser feks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt, 15" over 280, 14" over 256 og 13" over 239

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stig: Vet det da, men slike summer har jeg ikke for hånden(for øyeblikket);)

Frode: Prøvde å søke litt etter de Compo felgene. men fant ingen, har du noe link?

Men for å ha 256 bremser på min Polo må jeg vel bare bytte sadler og kalipper som kommer fra Audi 90 typ81/5 eller Scirocco 16v? Samme kalipper på Scirocco 16v og Golf gti 16v? En sånn sadel kan vel ikke koste all verdens hos Møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sadlene koster ca 1700kr pr stykk hos møller sist jeg sjekket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.