#1 Skrevet Februar 7, 2007 Skulle kjøre på kurs fra Horten til Tønsberg i dag, og Nazze ville ikke tenne skikkelig. Romlet fælt ved pådrag. Den har vært sånn før også, men da har det gått over med en liten rusing av motoren, men her hjalp ingenting.. Stinket bensin, gikk dårlig, og etter å ha stoppet halvveis for å nappe av en og en innsprøytningsdyse, fant jeg ut at det var nr.5 som ikke gikk. (ingen endring) Cato og jeg snakket om tenningsmodul-problemet på AAN for ikke lenge siden, så Nazze må sikkert ha hørt det.. Med tråden om smeltet stempel i friskt minne kjørte jeg allikevel videre, siden det ikke var noe vann eller olje som forsvant. Hjemturen fra Tønsberg var ikke bedre, og da jeg kom hjem var det bare å bytte om på utgangene iht. http://www.sjmautotechnik.com 's instruksjoner, og vips var alt i orden igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2007 hm, min gikk på fire en gang og etter en motorvask, det var og sylinder nummer 5 - men etter litt inn og ut med kontakten så kom den av seg selv. No har jeg et 1,8t coilsett fra 034 liggende men så lenge bilen fungerer tror jeg det ligger godt. Godt du fikk fikset det uten kostnader da hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2007 da jeg kom hjem var det bare å bytte om på utgangene iht. http://www.sjmautotechnik.com 's instruksjoner, og vips var alt i orden igjen! Hvilke utganger mener du Bjørn? Byttet du om på tenningsmodulene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 7, 2007 er nok det han mener ja, de er jo identisk og tar tre sylindre hver, derfor står en "kanal" ubrukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 7, 2007 Han har altså byttet kanal på en modul? Kan man "kryssbytte" begge modulene uten problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 8, 2007 Ja, det skal gå bra. De er like. Men husk termisk fett når du tar de av, de liker ikke å bli varme. (Det er sikkert derfor de står rett over turbo/eksos.. Duh..) Alt om temaet her: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm Denne mannen burde fått en Oscar eller Nobel eller noe.. Bra priser på deler har han også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...