Anbefalte innlegg

Heisann, hadde litt problemer med å starte ventoen min i fjord vinter, dette viste seg å vere en tjukobling av startsperra som fororsaket dette (hiddenbrikka i nøkkelen var limt på spolen istedenfor å vere i nøkkelen) Og det var kabelen til spolen som var bøygen (lang historie).

 

Men uansett, nå når temperaturen kommer under 10 minus her, får jeg samme symtoma som i fjord, bilen starter, å slokner igjenn etter et sekund eller 2.

 

Er det noen som har vert borti at styreenheten til startsperra ikke tåler "sprengkulde?" Kan ikke se for meg at dette kan vere noe med motoren siden det var akkurat slik bilen oppførte sej når startsperra kødda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som ar hatt problem med startsperra?

Jaja, noen som vet om det går and å plukke bort hele startsperra (spole og styreenhet? Er utrolig kjipt å måtte begynne å betale penger for ny startsperre når den ikke er i bruk nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som ar hatt problem med startsperra?

Jaja, noen som vet om det går and å plukke bort hele startsperra (spole og styreenhet? Er utrolig kjipt å måtte begynne å betale penger for ny startsperre når den ikke er i bruk nå..

 

Joda, det er det jo. Hadde en vento inne før jul med omtrent samme problem. Men der var løsningen desverre å bytte hele greia.

 

Det er ikke mulig å plukke bort startsperren uten å erstatte den med noe annet. Dersom signalet ifra startsperren til ECU'en mangler vil den ikke starte. Først når ECU'en mottar korrekt type signal ifra startsperren så tillater den start av mototoren.

 

Vel, alt er mulig. Men innenfor rimelighetens, lovlighetens, og fornuftighetens grenser så er dette i praksis umulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, det er det jo. Hadde en vento inne før jul med omtrent samme problem. Men der var løsningen desverre å bytte hele greia.

 

Det er ikke mulig å plukke bort startsperren uten å erstatte den med noe annet. Dersom signalet ifra startsperren til ECU'en mangler vil den ikke starte. Først når ECU'en mottar korrekt type signal ifra startsperren så tillater den start av mototoren.

 

Vel, alt er mulig. Men innenfor rimelighetens, lovlighetens, og fornuftighetens grenser så er dette i praksis umulig.

 

 

tror ikke vento hjernen er så glup at startsperra og hjernen i bilen sammarbeider.

 

er vel bare og røske ut startsperra og koble sammen ledningene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke vento hjernen er så glup at startsperra og hjernen i bilen sammarbeider.

 

er vel bare og røske ut startsperra og koble sammen ledningene?

 

er dette noe du vet eller tror? har i alle fall blitt så varmt nå desverre at bilen starter, så da blir det ikke feilsøking før neste gang det blir kaldt igjenn:p

Men takk for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er iallefall ledning direkte mellom startsperren og ECU'en, men hva de snakker om vet jeg jo ikke :)

 

Dog, i den nevnte vento så ble oppstart hindret av starsperren, og det lå feilkode om dette i ECU'en. Så jeg er rimelig sikker på at dem snakker sammen.

 

Dog har jeg vel hatt inne en eneste vento såvidt jeg kan huske, så jeg er veldig lite kjent med typen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke de snakker sammen da, tror det er startsperra som babler i vei, og hjernen lytter intenst;) men om det bare er et 12v signal som skal inn på hjenra fra startsperra for å fa den til å starte, er det jo bare å laske, men det slo meg i sted at å drive å snakke om å koble ut startsperra kan virke litt suspekt, og info herifra kan bli misbrukt, som om noen vet noe de ikke vil si offentlig så kan jo det bli på PM;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke de snakker sammen da, tror det er startsperra som babler i vei, og hjernen lytter intenst;) men om det bare er et 12v signal som skal inn på hjenra fra startsperra for å fa den til å starte, er det jo bare å laske, men det slo meg i sted at å drive å snakke om å koble ut startsperra kan virke litt suspekt, og info herifra kan bli misbrukt, som om noen vet noe de ikke vil si offentlig så kan jo det bli på PM;)

 

Det er ett signal, og ikke bare +12v som sendes ifra startsperren til ECU'en. Hadde det vært så enkelt hadde det vært ett latterlig system.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.