Dyser & tomgangsstabilisator, rengjøring/"overhaling"

Anbefalte innlegg

Som noen kanskje har fått med seg så har jeg omtrent siden jeg kjøpte urquattroen slitt med høyt bensinforbruk, ujevn og manglende tomgangsjustering og bilen har til tider vært ekstremt tungstartet, stoppet av seg selv på lunken motor osv osv...nå står bilen i garasjen, kom dit, men ikke ut igjen :) Så i morra tenkte jeg å gå i gang med å få rensa dysene, byttet o-ringene og rengjøre tomgangstabilisatoren.

Er det kun Møller som har disse o-ringene? tenker om de ikke har de i hylla, så kan jeg kanskje skaffe de et annet sted...

Hvordan? Og hva slags rensemidler bruker folket? Har lest på forumet at til dysene er dyserens bare å glemme, diesel skal funke bra...osv, og hva bruker man på tomgangsstabilisatoren?

Bare så det er sagt: Plugger, tennkabler, fordeler, fordelerlokk, rotor, bensinpumpe og alle trykkslanger er sjekket og funnet ok, alternativt av så ny dato at feil ikke skal ha oppstått.

Mvh

En som er lei av å se 2-tallet ved utregning av gjennomsnittsforbruk....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.