#1 Skrevet Februar 8, 2007 'Brekket' behøvde en justering. Fikk strammet wire'en under bilen slik at jeg syntes det var passe stramt. Likevel må jeg ofte dytte brekket ned mot gulvet for at varsellampa ikke skal lyse. Hva vil dette egentlig si?? Må jeg stramme mer eller vil det hjelpe å smøre opp selve mekanismen eller hva?? Noen som har erfaringer med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2007 Det er kontakta under brekket ditt som er problemet... Ikke selve wire'n... Sjekk at bryteren ikke har fått seg en smell/knekk... Evt. at det kanskje er dårlig kontakt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2007 er nok som anders sier, to forskjellige ting! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2007 Eller at håndbrekksmekanismen i calipperne går tregt slik at wiren ikke returnerer skikkelig. Da blir spaken stående litt oppe/slakk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 9, 2007 Eller at håndbrekksmekanismen i calipperne går tregt slik at wiren ikke returnerer skikkelig. Da blir spaken stående litt oppe/slakk. Brekket benyttes jevnlig og caliperne fungerer fint. Saken var at en justering måtte gjøres; wire'ne nærmest 'slang' under bilen. Mener også å huske at det ikke var slark i brekket da jeg kjøpte bilen - det var tight og fint.. Likefullt; når jeg selv gjør en justering, har jeg ikke lyst til å justere mot det maksimale; liker å ha litt å gå på for å unngå at bremsa skal bli liggende på. Ellers kjøper jeg løsningen med å gjøre en eller annen justering på bryteren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 9, 2007 Brekket skal vel være selvjusterende så det at wiren hang og slang er nok et resultat av treghet i calippere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 10, 2007 Vel, fant feilen En fjær i håndbrekk-mekanismen (bredt fjærblad - delenr 893 711 336 A iflg. ETKA) er knekt. Det så ikke helt trivielt ut å bytte denne. Har noen erfaring med nettopp denne fjæra?? Jeg ser at denne fjæra er benyttet i mange Audi-modeller fra ca. 1988 til ca. 2000.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...