#1 Skrevet Februar 8, 2007 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2007 Var solide forhjul på den der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2007 EIP Tuning sin vr6 det der.. Om jeg ikke husker helt feil så bremsa de den til nesten 700hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 11, 2007 700hk på forhjula 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 11, 2007 Skjønner ikke vitsen med så mye gamp på grevlinger. Hjulspinn koster bare mye dekk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 11, 2007 Tror ikke det der er akkurat billige dekk uansett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 11, 2007 Går sikkert bra den golfen der, men har null sjans mot en skikkelig preppa Supra... Forhjulstrekk og drag-race hører ikke sammen. Skulle ha vært forbudt å ha over 200 hk på forhjulstrekker. Har selv hatt Corrado med 208 hk bremset på forhjula.. Joa, tok tak etterhvert på andregir... Dessuten de tidene som stod på tavlene på videoen der står jo der under helle draget´.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 11, 2007 Går sikkert bra den golfen der, men har null sjans mot en skikkelig preppa Supra... Forhjulstrekk og drag-race hører ikke sammen. Skulle ha vært forbudt å ha over 200 hk på forhjulstrekker. Har selv hatt Corrado med 208 hk bremset på forhjula.. Joa, tok tak etterhvert på andregir... Dessuten de tidene som stod på tavlene på videoen der står jo der under helle draget´.. Ehm... de underste tallene på skivene er rekorden... det er de øverste tallene du må se på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 11, 2007 Syk fet golf 3. Skulle likt å sittet på der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 11, 2007 Ehm... de underste tallene på skivene er rekorden... det er de øverste tallene du må se på Så det nå som jeg fikk med meg det aller siste sekund av filmen ja.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 11, 2007 Ser ikke heilt poenget med at det skal vær forbudt med over 200hk på framhjula? en skikkelig diff,kasse å noen hjul som er laget for maks grep funker no fint.. Spinne no minst like mye en bakhjuls trekk! Tror ikke akkurat EIP hadde orka å brukt så mye penga på en slik bil vist ikke det var noe vits.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 11, 2007 jeg ville heller hatt den med 4x4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 11, 2007 Går sikkert bra den golfen der, men har null sjans mot en skikkelig preppa Supra... Forhjulstrekk og drag-race hører ikke sammen. Skulle ha vært forbudt å ha over 200 hk på forhjulstrekker. Har selv hatt Corrado med 208 hk bremset på forhjula.. Joa, tok tak etterhvert på andregir... Dessuten de tidene som stod på tavlene på videoen der står jo der under helle draget´.. Monterte Peloquin LSD diff jeg, da jeg hadde kompressor på VR6n min. 245hk på hjula. Spant ikke på første gir en gang. Kjøre på 4000 omdr på første gir, og gi full gass. Ikke snakk om at det spinner. EIP bruker også samme type diff. Er så lei av all uvitenheten ang FWD og få power ned i bakken, at jeg snart spyr. Folk som utaler seg om trimma FWD VAG, og tror at de kjører med orginal diff kan ikke vite så mye. Orginal diffen holder jo ingen verdens ting, og gjør at den spinner på et hjul. Ikke tro at EIP med andre drar på drag stripa med noe som ikke er gjennomført. Forøvrig så kjørte SPturbo allerede i 2005 en Jetta VR6-T på 9.69 sek på kvartmila med LSD diff og draghjul. Så bare tenk litt og vit litt før man skriver drit om FWD biler og mye HK. Det finnes løsninger for å få power ned i bakken. http://www.schimmelperformance.com/mainpages/BlackVR.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 11, 2007 Nå var det sperre på den Corrado´en jeg hadde da men.. Hadde "bare" 215.40-16 og det tok ikke mye tak på 1. og 2. gir i hverfall. En annen ting er at det er livsfarlig å gi gass med sperre på forhjulsdrift i sving, alle vet jo hvor det går.. Har hatt biler med bra motor med forhjulsdrift,bakhjulsdrift og firehjulsdrift, men det å ha masse power med forhjulsdrift synes ikke jeg funka noe særlig i hvertfall. Fint hvis du liker å burne/spinne men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 11, 2007 uansett så mente han over her att over 200 hk på fremhjula var nok ment til vanelige biler på gata. uten denne lsd diffen du pratet om. 700 hk på Fremhjulstrekk er så å si helt sykt. hører jo att han spinner selv med LSD diffen, slutter vel å spinne i 4 gir? jeg som startet med å si "700 hk på forhjula " mente att han heller skulle hatt 4x4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 11, 2007 uansett så mente han over her att over 200 hk på fremhjula var nok ment til vanelige biler på gata. uten denne lsd diffen du pratet om. 700 hk på Fremhjulstrekk er så å si helt sykt. hører jo att han spinner selv med LSD diffen, slutter vel å spinne i 4 gir? jeg som startet med å si "700 hk på forhjula " mente att han heller skulle hatt 4x4. Grunnen til at den slutter å spinne på fjerde gir er som du sier at han har 700 Hjul hk og kjører med vanlige dekk. Bilen var bygd for drag og på klippet blir den kjørt på vanlige 215/40-17" gatedekk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 11, 2007 Nå var det sperre på den Corrado´en jeg hadde da men.. Hadde "bare" 215.40-16 og det tok ikke mye tak på 1. og 2. gir i hverfall. En annen ting er at det er livsfarlig å gi gass med sperre på forhjulsdrift i sving, alle vet jo hvor det går.. Har hatt biler med bra motor med forhjulsdrift,bakhjulsdrift og firehjulsdrift, men det å ha masse power med forhjulsdrift synes ikke jeg funka noe særlig i hvertfall. Fint hvis du liker å burne/spinne men.. Ja, det sitter "diffsperre" på girkassa som er i VR6/G60. Grunnen til at jeg skriver diffsperre i gåsetegn, er fordi den er helt ubrukelig og fungerer ikke over 30km/t eller noe sånt. Dessuten så har bolten inni diffen en tendens til å ryke/flytte på seg, så man slår hull i girkassa. Det skjer OFTE med trimma biler som har 02A girkasse. Og med trimma mener jeg 200 hjul hk +. Så NEI, det betyr IKKE at det sitter en LSD diff der orginalt. LSD= Limited slip diff. Når det sitter en LSD diff der, så må man bytte ut den orginale. LSD diffen fungerer helt omvendt av den orginale. Den orginale spinner jo, og lar det hjulet med MINST feste få løpe fritt. Lsd diffen fungerer da omvendt.. Skjønner du hva jeg skriver? Den fordeler hele tiden kreftene til hjula ut til det hjulet som trenger det mest/har best grep. Så ut av en sving, så slipper du at innerste hjulet spinner. Ford Focus RS ble levert med LSD diff orginalt fra Quaife... Hvorfor kjørte den fortere på asfalt en Escorth Cosworth da Autofil testet de opp imot hverandre tror du? Prøver bare å forklare og opplyse litt om ting her. Selv om vi nå er LAAANGT unna topic:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 11, 2007 Grunnen til at den slutter å spinne på fjerde gir er som du sier at han har 700 Hjul hk og kjører med vanlige dekk.Bilen var bygd for drag og på klippet blir den kjørt på vanlige 215/40-17" gatedekk:) er ikke vanelige 215 40 17 på den eip tuning bilen vel? da er i hvertfall bakfelga stoore... Så filmen igjen nå, og den spinner selv på 3 gir. Snakker om golfen .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 11, 2007 Den har nok draghjul ja:) Snakket om Ventoen som det er filmet inni jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 11, 2007 skjønte det Ett eksempel på en bil som det skulle vært ulovelig og ha over 200 hk .. http://videos.streetfire.net/hottestvideos/1/9463951e-9eac-4ebf-8b92-c76d0a494fef.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 11, 2007 Der ser du den går å spinner på ene hjulet? Hadde han hatt skikkelig diff, så hadde det vært unngått og kansje hatt dobbelt så bra feste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 11, 2007 Der ser du den går å spinner på ene hjulet?Hadde han hatt skikkelig diff, så hadde det vært unngått og kansje hatt dobbelt så bra feste. japp, det ser jeg. er imponert over lsd diffen egentlig, men en helt lik bil med bakhjulstrekk og 700 hk pluss lsd diffen ville fungert bedre, tror samme bilen hadde lukta på 10 sekundern. men nå er det jo flere klasser innen dragracing da, kanskje derfor dem har valgt å beholde Fwd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 11, 2007 De har beholdt fwd, fordi det er hva kundene dems også kjører. Så å ha en 10 sekunder Golf VR6, gjør at jeg som kunde skjønner at de vet hva dem holder på med. Nå er jo klippet fra EIP gammelt da. 1998 eller noe slik. 11 sekunders bil var kjapt da. Er jo fortsatt sjukt raskt! Her en uoppdatert liste om hvor raskt 11 sekunder er.. http://tangen.nu/quartermilerivals.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 11, 2007 gikk litt denna ja;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...