Anbefalte innlegg

Mulig jeg er helt på jordet her, men...

Jeg har altså en sån hersens antispinn, som virker enten den er aktivert eller ikke. Her om dagen hang jeg til tørk i frontruta på vei ut av et kryss. Prøvde og akslerere litt kjapt ut av krysset, og akkurat i det turbodyret (jeje er bare 1,9) fikk opp farta, begynte bilen å spinne og krafttilførselen ble redusert.

Bortimot livsfarlig spør du meg..

Jeg mener at jeg hadde kommet med raskere og sikrere ut av krysset dersom antispinnhelvetet hadde holdt seg i ro.

Så til spørsmålet..

Er det mulig å koble ut antispinn, slik at den bare er aktiv når bryteren faktisk er aktivert.

Det hadde vært å foretrekke at automatikken kom på ved f.eks. 25 km/t.

Noen som kan hjelpe meg her, før jeg knuser nesa i rattet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forstår jeg deg riktig at du ikke for slått den helt av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepps, du forstår det riktig.

Dersom bryteren i dashen er urørt, altså av, så slår systemet inn så snart bilen begynner å spinne. Indikeres med blinkende orange symbol på dashen.

Dersom jeg aktiverer bryteren, og får permanent orange symbol på dashen, virker det mer som en så vinter-bakkestart greie..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkelig, på min så forsvinner esp totalt når trekanten lyser i dashen, kan gi full gass og dekka slipper..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd å sparke pedalen i gulvet enda..

Men ved normal akslerasjon, kutter den motorkraften, og blinker dersom hjula spinner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd å sparke pedalen i gulvet enda..

Men ved normal akslerasjon, kutter den motorkraften, og blinker dersom hjula spinner.

 

Hmmm. Alle biler jeg har kjørt på jobben spinner som bare f. hvis man deaktiverer antispinn. Snodig. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert fordi jeg har gubbete familiebil : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja....enten er det noe feil med deaktiveringa eller bilen er utstyrt med mer utstyr som forkortes med tre bokstaver, slik at det finnes ting man ikke får deaktivert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får kanskje ramle innom et møte i lokallaget og høre om noen kan stille diagnose for meg..

Skal forresten snart ha service på bilen, så da kan jeg kanskje få en utskrift av "hovedboka"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok jeg ville sjekket opp litt i det der ja. Møller har alle såkalte pr-numre på hidden hvis du oppgir chassisnummer. Pr-nummerene forteller hva slags utstyr bilen er levert med fra fabrikk slik som: understellstype, interiørløsning, farge, motor etc etc..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får sjekke litt..

 

Edit:

Har forresten nummeret i lomma om noen her har tilgang til Møllers store kloke bok. Har ikke anledning til å reise innom dem på noen dager.

 

Takk for tips forresten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.