Krise: bilen fusker og jeg skal vise den i morgen

Anbefalte innlegg

ta deg ein tur på kvål auto på gandal hørre at di ska fiksa biffen når d gjelder div problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har 3bars map på den. Er jo så og si lik som aby/aan bare med en coil og med fordeler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta deg ein tur på kvål auto på gandal hørre at di ska fiksa biffen når d gjelder div problem

 

Har du noen adresse eller noe? Har vært her nøyaktig 3,5timer så er ikke akkurat lommekjent.

 

Biltilsynet ligger på sola og jeg bor på hundvåg er det på veien?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har 3bars map på den.

 

Oki. Vil den over 0,5bar da, eller er det stopp uansett? Får du lirket den over til 1.0bar f.eks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei er stopp på ca 0,5bar, mulig bittelitt over, men ladetrykket er ikke stabilt uansett når jeg gir full gass, det synker og stiger itakt med smellinga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

di ligge på gandal rett ved siden av bil&maskin (volkswagen/audi forhandler)

ligge nok ikke på veien til biltilsynet som forresten ligger på forus. men ka klokka ska du ver der til visning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har time hos tilsynet kl 10 i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, map-sensor trøbbel er det vel neppe heller. For når du går over map-sensoren sin grenseverdi så er det vel som å møte en vegg, bomstopp i ett eller to sekunder. (Til trykket har falt under grenseverdi igjen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er det eneste jeg kan bidra med i farten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo evt droppe co kontrollen hos dem og bare få inn coilovers. Måtte inn til biltilsynet ettter at jeg var på eu kontroll for de som tok den bemerket at jeg hadde senket den uten at det var godkjent og fikk også for høy co.

 

Men tar kvelden nå, men hvis noen i stvg området som har lyst til å hjelpe enten med guiding eller med å trykkteste e.l så nøl ikke med å ring meg

 

tlf:41243886

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du godkjenne senking er ikke biltilsynet i stavanger noen plass å gå....da er egersund MYE bedre....

 

billtilsyner er på forus...ikke sola ;)

 

ellers er Kvål Auto en meget bra plass...gutta skruer 2,2t daglig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel bare prøve her i stvg nå først også evt dra et annet sted senere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftlekkasjer rundt innsug, vakumslanger ol. kan vanligvis lokaliseres ved å spraye startgass rundt problempunktene. Går turtallet opp, har du funnet lekkasjen. (Det kan være lurt å ha slokkingsutstyr i nærheten bare i tilfelle.)

Overslag rundt tennplugger/-ledninger: Et triks er å la motoren svive mens det er mørkt, og så spraye med vann fra ei dusjflaske rundt pluggledningene. Er det problem med overslag ser du et flott fyrverkeri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min begynte også å gå som en dass for en stund siden. viste seg å være en plugg som hadde løsna litt (heldigvis ikke hoppet ut av hullet) og det kom derfor sot og olje opp i plugghullet som gav dårlig kontakt i plugghetta, og bilen gikk som en dass når man trødde den.

 

Kanskje litt sent nå siden du er på kontroll... Men biltilsynet i Stavanger kan være noen dasser, men av og til ordner det seg. Ellers er det jo enkelt å være etterpåklok å si at du burde fylt litt bioetanol før du tok eu kontrollen...

 

Lykke til på kontroll ihvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss få vite hvordan det gikk da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OPPDATERING: Biltilsynet i stvg er faktisk ikke så ille, men jeg fikk det ikke godkjent, det hadde jeg faktisk ikke regnet med heller siden jeg ikke har forspenn i fjørene bak (for å få den lav), bare å skru opp litt bak og få en ny hjulkontroll bak så var det i orden ;)

 

Det som derimot er verre er at jeg skulle skrive inn felgene i vognkortet samtidig, hadde på forhånd fått et brev fra tom sagerud som viste forskjellige alternativer til dekk og felg. I mitt vognkort står det ikke orginal innpress og det dokumentet jeg hadde fått sa ikke noe om orginalinnpress. Noen tips??

 

En annen ting er å finne et verksted, har kjørt litt rundt, men klarer ikke å finne noen verksteder, leita litt rundt på forus (ja der hvor biltilsynet var :P) men fant ikke noe. Hjelp :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør E39 sørover, ta av mot Bryne (rv 44), kjør til du ser en spillekiosk som heter "sannerud"...den ligger "midt" i en rundkjøringen (3dje etter du tok av fra motorveien), kjør da ned til venstre....kjør under jernbanen, kjør forbi Prix, og litt opp over bakken kommer du til Bil&Maskin (VW forhandler) og Pay&Brink (Catepillar)..sving inn til høyre der, og ta første til høyre igjen og kjør ned bakken...så ser du Kvål Auto på venstre side...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men hva er forspenn i fjærene? Ligger vell i ordet, men ble litt usikker.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men hva er forspenn i fjærene? Ligger vell i ordet, men ble litt usikker.. :P

 

når du jekker opp bilen, så skal ikke fjæra være løs

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg vært rundt overalt og ingen kunne hjelpe meg, ikke før om tidligst 2uker :(

 

Får en lmm sendt nedover så den kommer vel etterpå. Skader jo ikke å prøve. Pluggkabler var tysklandsvare så de dreit jeg i føreløpig.

 

Ingen i stvg området som har mulighet for diagnose/trykktesting slik at jeg får begynt å utelukke feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluggkabler var tysklandsvare så de dreit jeg i føreløpig.

 

Hei Frank

 

Hadde fusking ved pådrag på min 3B (veldig like symptomer som det du beskriver), da var det morkne plugghetter, ble overslag til gods.

 

Tok opp plugghettene, et par av de var tydelig sprekt i området der de skal isolere selve overgangen fra plugghette til plugg (bøy forsiktig på hetta så ser du evt. sprekker. Kjøpte nye ledninger/hetter hos Mekonomen (1 dags levering), etter det har det funket bra..

 

Ellers har jeg vært borti lignende symptomer når jeg kjørte med andre plugger enn originale, funket fint en stund, men etter noen 1000 km begynte bilen å holde igjen ved ladetrykk/ fikk ikke opp trykket. Med nye org plugger ble det bra igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jippi, nå er jeg så glad ;)

 

Problem solved, var lmm som var synderen. Godt jeg har et lager av dem og fikk en fraktet bort hit istad.

 

Nei nå får jeg feire med en øl

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig følelse når man har vært småfortvila og plagdes men så ordner alt seg!:glad:

 

SKÅL!:venner:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.