Bytte av ECU, hvor finner man billig?

Anbefalte innlegg

Har en Audi A4 B5 som ikke vil starte straks temperaturen beveger seg kaldere en -15. Straks det er litt varmere så starter den.

Satt den inn hos den lokale Audiforhandler og ba dem ta en titt.

Når bilen hadde stått ute i -19 så fikk dem absolutt ikke kontakt med styringsenheten, helt død, men når dem tok bilen inn i varmen så fikk dem kontakt og bilen startet. Ble konstantert at bilen hadde feil med ECU og at denne må byttes.

Noen tips angående denne saken? eventuelt hvor man får tak i "billige" brukte?

Nypris var 8000kr.

Går heldigvis mot litt varmere tider slik at dette haster ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Audi A4 B5 som ikke vil starte straks temperaturen beveger seg kaldere en -15. Straks det er litt varmere så starter den.

Satt den inn hos den lokale Audiforhandler og ba dem ta en titt.

Når bilen hadde stått ute i -19 så fikk dem absolutt ikke kontakt med styringsenheten, helt død, men når dem tok bilen inn i varmen så fikk dem kontakt og bilen startet. Ble konstantert at bilen hadde feil med ECU og at denne må byttes.

Noen tips angående denne saken? eventuelt hvor man får tak i "billige" brukte?

Nypris var 8000kr.

Går heldigvis mot litt varmere tider slik at dette haster ikke.

Tjaaa, dette synes jeg høres rart ut. Dem er sikre på at det ikke er bare batterispenningen som er for lav da til at ECU'en "orker" å svare når det er så kaldt ?

Jeg har ikke særlig mye til overs for endel VAG forhandlere (men understreker at dette ikke gjelder alle). Sist igår hadde jeg inne en sentrallås pumpe til en A4 som VAG påstod var vannskadet. Jeg så ikke spor etter vann der, men fant derimot ett eksplodert "kompressorhjul" der inne.

Om du vil og kan være uten bil noen dager (jeg vet ikke hvor du bor siden du ikke skriver noe om det) så kan du sende ECU'en til meg så kan jeg ta en titt på den og teste den ved å legge den i fryseren (-25) med strøm og diagnosekabler inn og se om den slutter å snakke med meg etterhvert som temp'en synker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.