#1 Skrevet Februar 9, 2007 Hadde problemer med at bilen stoppet etter en stund så jeg handla ett 4pin 30a rele på biltema å bilen går som den skal, forutenom på tomgang. slipper jeg pedalen helt dør bila ut uansett. Setter jeg i det originale 7pin's rele'et så går den fint på tomgang. Har jeg kjøpt feil rele? finns det ett med 6pin's som justerer tomgangen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 9, 2007 er nok ikke rele som gjør dette.. men anbefaller å kjøpe org rele. kan være forskjell på styringene av strømmen der.. men hva som feiler bilen din kan være så mye... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 9, 2007 er nok ikke rele som gjør dette.. men anbefaller å kjøpe org rele. kan være forskjell på styringene av strømmen der.. men hva som feiler bilen din kan være så mye... På en eller annen måte så er det jo rele'et som gjør det. prøvde lykken med 5pin rele fra biltema uten hell. satte i det originale igjen å den går helt bra på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 9, 2007 Hadde problemer med at bilen stoppet etter en stund så jeg handla ett 4pin 30a rele på biltema å bilen går som den skal, forutenom på tomgang. slipper jeg pedalen helt dør bila ut uansett. Setter jeg i det originale 7pin's rele'et så går den fint på tomgang. Har jeg kjøpt feil rele? finns det ett med 6pin's som justerer tomgangen? Altså, la meg se om jeg har forstått det korrekt: Du har tatt ut ett rele med 7 pinner, erstattet det med ett mindre (fysisk) rele som har 4 pinner, og du fatter ikke hvorfor ikke ting fungerer ? Det MÅ være jeg som misforstår posten din på etellerannet vis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 10, 2007 Altså, la meg se om jeg har forstått det korrekt: Du har tatt ut ett rele med 7 pinner, erstattet det med ett mindre (fysisk) rele som har 4 pinner, og du fatter ikke hvorfor ikke ting fungerer ? Det MÅ være jeg som misforstår posten din på etellerannet vis. Lurer på hvor jeg kan få tak i ett rele med 6 pin's fordi den reguleringa av tenninga har jeg ikke bruk for. Vet at 4/5pin er brukt av flere med mer sprut men da stilles selvfølig tomgangen på/i hiddensprutet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 10, 2007 Lurer på hvor jeg kan få tak i ett rele med 6 pin's fordi den reguleringa av tenninga har jeg ikke bruk for. Vet at 4/5pin er brukt av flere med mer sprut men da stilles selvfølig tomgangen på/i hiddensprutet. Det finnes vel flere bensinpumperele, men de har som regel flere utganger. Dvs du kan ikke bytte det med et vanlig rele. Regner med du mister strøm tilfeks tomgangsventil eller andre funksjoner med det enkle relet. Skaff et nytt, eventuelt fra hugger så ordner det seg nok. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2007 skaff det orginale relet.. pumpene bruker veldig mye strøm.. dette lager mye varme inni relet! ville aldri kjøpt ett på biltema!! noen ganger koster det å være kar:) vet det relet er jævlig dyrt orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 10, 2007 når setevarme rele'et kosta 580,- så tipper jeg det her passerer 1000 lappen. Original rele'et funker fjell igjen nå har ett biltema rele i bakhånda om den pluttselig skulle stoppe igjen fordi jeg føler meg ikke helt safe på at det er i orden Hellanor kan vel kanskje ha tilnermet originalt til en helt annen pris.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 10, 2007 tror jeg betalte 1700!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 10, 2007 skal man bytte ti et annet rele må man koble om div styringer.. f.eks tomgang og kaldstarten din må ha en form for styring.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 10, 2007 skaff det orginale relet.. pumpene bruker veldig mye strøm.. dette lager mye varme inni relet! ville aldri kjøpt ett på biltema!! noen ganger koster det å være kar:) vet det relet er jævlig dyrt orginalt. Holder helt fint med Biltema rele. Til og med på 044 pumpe . Og hvorfor gjør det det? Jo hvis man tenker litt på det så skjønner man at det er ledningene som er den største kilden til motstand og ikke releet (og pumpa tar ikke mer enn 10-15A) Men dette releet styrer tydeligvis andre ting enn bare pumpa på biler som har mer avansert motorstring enn k-jetronic som min hadde orginalt PS! Mye som kan være dårlig på Biltema, men noe er brukbart. Har biltema coiler på bilen min til 189 pr. stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 10, 2007 Hadde en 100TQ som plutselig en dag begynte å iblant nesten stoppe. Det viste seg at det var en lodding inni bensinpumpereleet som var dårlig. Loddet opp igjen, og deretter funket bilen som bare det igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 11, 2007 tror jeg betalte 1700!! Nei det overrasker ikke, billigere å lage ei tråkkbar pumpe som co-pilot kan 'styre' enn en "avansert" plastikklump fra 80tallet til 1700 Ble noen mil i dag å, ser ut til å fungere igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...