#1 Skrevet Februar 9, 2007 Har en 2.2 10V turbo motor. kode MC. motoren er vel fra 1987-1990? turbo er K26. Passer en K24 fra en Audi S2 3B på denne motoren uten masse tilpassing? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 9, 2007 Den skal passe rett på flensen til den gamle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 9, 2007 jepp dette passer fint. jeg hadde tenkt til å gjøre akkurat det samme på en mc motor jeg skulle ha inn i bilen til han over her .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 9, 2007 den er fin! takker for svarene! ny turbo blir da kjøpt på søndag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 9, 2007 Dumt å kjøpe en turbo som gir mindre effekt da.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 10, 2007 man får jo mindre turbolagg og du vil uansett ikke få bruk for de 340? hk`ene en k26 turbo klarer å levere på orginalt innsprut. Holder lenge med 280 som k24 leverer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2007 denne turboen blir kjøpt da den som står på er så å si ferdi! å får tak i billi k24 som er midlertidig før det blir 20VT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 10, 2007 Låner tråden litt da jeg har et spm som er ca samme. Hvordan er det med en turbo fra RS2 på en MC motor? Eller annen turbo som er bolt-on? Har planer om Megasquirt o.l. til sommeren, og tenkte på en litt større tubro i samme slengen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 10, 2007 denne passer også fint. Pga en rs2 turbo er lik k24. S2-s4-s6 = K24 7000 Rs2 = k24 7200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 10, 2007 Okay. Hvilken turbo er det som er orginal på en MC da? er den god for mye om jeg bytter ut K-jet'en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 10, 2007 Okay. Hvilken turbo er det som er orginal på en MC da? er den god for mye om jeg bytter ut K-jet'en? Org står der k26. å den klarer vell egentlig ikkje å levere nokke særlig mer en 350hk uansett sprut. K26 ble vell levert som både vann/oljekjølt og bare oljekjøling. Jeg har en overhalt en som har gått 3mil etter det. kompressorhuset er flowpreppet.vist du er ute etter en slik:) Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 10, 2007 Pris da? Hadde jo egentlig ikke tenkt å ta ut noe mer enn rundt 350 hk eller da men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 10, 2007 Jeg ville holdt en knapp på K24-7200, spesielt siden du fint kan få bruk for denne senere og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 10, 2007 Jeg skal montere RS2 turbo på min MC-motor i løpet av uka. Såvidt jeg har skjønt er det ikke mange som har prøvd det før, så blir spennende å se hvordan det funker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 20, 2007 Da er turbo montert, og prøvekjørt. Lader mye tidligere, fullt trykk fra ca 2700 og opp til 5500. Bilen ble mye "sintere". Jeg kjører på 0.9 bar og strammere wastegatefjær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 20, 2007 Da er turbo montert, og prøvekjørt. Lader mye tidligere, fullt trykk fra ca 2700 og opp til 5500. Bilen ble mye "sintere". Jeg kjører på 0.9 bar og strammere wastegatefjær. Kjører du med vanlig k-jet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 20, 2007 Ja. Er nok ikke mer effekt, men bråere og tidligere ladetrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 20, 2007 Ja. Er nok ikke mer effekt, men bråere og tidligere ladetrykk. Ok, bare plug and play ved montering? Noe fysisk forskjell på turboene, eller er de like? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 20, 2007 Så godt som bolt-on. Måtte snu litt på huset i midten for å få slanger/rør til å passe, samt at den ene turboslangen måtte overtales litt med silikonspray grunnet at stussen var litt større på RS2-turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 20, 2007 Ok. Spørs om det blir dette på meg også da senere. Skal få bilen til å gå på megasquirt først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...