Hvordan justere camber bak på Einser

Anbefalte innlegg

Man tar spindelen:

 

IMG_0240.JPG

 

Og putter i en jigg, stiller stikka på antall grader og freser...

 

IMG_0236.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller legger shims på baksiden mellom spindel og aksling. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor mange grader/min er det beste å ha uten at det sliter alt for mykje på innsida av dekka?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor mange grader/min er det beste å ha uten at det sliter alt for mykje på innsida av dekka?

 

Ved mye senk, så justerer man ofte spissinga i forhold til camberen slik at hele dekkflata alltid er i kontakt me underlaget. Hvor mange grader på spissing avhenger av camberen. Men ville ikke anbefalt å justere i "hytt å pine" uten noen form for "plan/intensjon" da hjulvinklene påvirker oppførselen på bilen meeeger mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller legger shims på baksiden mellom spindel og aksling. :)

 

Det er økonomi varianten ja.

 

Kor mange grader/min er det beste å ha uten at det sliter alt for mykje på innsida av dekka?

 

Disse blir frest 1,73° som fungerer bra.

Målet er at det skal sitte godt på bane;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så rundt 1° ein plass funker vel greit på ein "banebil" som mest kommer til å bli brukt på veien?

 

Org. hjulhelling er vel rundt 0,15° på ein g2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.