#1 Skrevet Februar 10, 2007 Har holdt på å jobbe endel med bilen i det siste, så har hatt hele frontpartiet av for å komme til motoren. Er en 1.8T AEB motor. Har selvfølgelig koblet fra en hel rekke ledninger i forbindelse med fjerning av fronten,men har koblet alt riktig på igjen, og brukte elektronikkrens på alle kontakter før montering. Det jeg har gjort med motoren er: - Bytte av tennplugger(men startet motoren etter det, og den gikk fint da) - Bytte av alle tre drivremmene(AC, servo, vannpumpe) - Satt på catchtank til åndingen, og plugget slangen inn til innsuget - Satt på ny LMM - Satt på konfilter - Satt på katalysatorerstatter(Min katalysator hadde bare en lambdasensor, så skulle ikke være det som forårsaker problemet) - Satt på Milltek downpipe og effektanlegg hele veien bak - Ny termostat - Vasket og rengjort rundtom med whitespirit - Hadde av innsugsmanifolden for å komme til åndingen, tok da av fuelrailet fra manifolden,men demonterte ikke dysene fra railet. - Satt på N75J ventil (Har satt den motsatt vei ja ) - Spylt gjennom kjølesystemet og skiftet til rød long life kjølevæske Noen som har noen gode tips til hva startproblemene kan skyldes? Startmotoren går og går, og iblant virker det som den klarer å dra igang motoren på noen sylindre, men det går ikke skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2007 bare gå over en gang til å se over at alt er koblet til. ta en go pause og så ser du over. er lett å se seg blind på ting når du står for lenge. sjekket camsensor kontakta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 10, 2007 Ja, sjekket den. Har gått over alle pluggene i hele motorrommet på nytt nå, sprayet på elektronikkrens, og så tørket pluggene skikkelig med varmepistol. Batteriet står på lading nå, for ladet det bra ut da jeg prøvde lenge å starte før idag. Men skal prøve å starte på nytt litt senere. ENESTE jeg kan tenke på som kan være et problem, er at jeg vasket luftfilterboksen forrige dagen, og da sto "effektsteget" til coilene fremdeles på lokket på luftfilterboksen. Men skulle ikke tro den gikk istykker av litt vann? Har prøvd å tørke den med varmluftpistol nå og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 10, 2007 Får fremdeles ikke start på bilen.............. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 10, 2007 prøvd med vag-com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 10, 2007 Koblet til ledninga på gass spjeldet? ledning til coiler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2007 Hadde alle ledninger tilkoblet. Tok alle av nok en gang, sprayet med elektrorens, tørket med varmepistol, monterte, og prøvde på nytt. Niks. Så satt jeg der og prøvde og prøvde og prøvde og prøvde, helt til den begynte å vri over litt, og da ga jeg masse gass mens jeg fortsatte å vri rundt nøkkelen. Til slutt kom den. Nå går bilen som et uvær iforhold til før jeg begynte å fikse på motoren. Før var den mer daff enn min fars Passat 1,8. Nå går den så det jomer!!! Nå må jeg bare få skiftet automatolje og filter, og så er det chipping på menyen!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...