Anbefalte innlegg

hei hei alle sammen...

jeg har en audi 90 2.3l 20v som ikke starter,men dt klikker i starteren og bensin pumpa starter den også,men det er ikke noe gnist på pluggene heller...

hva kan være galt med den?

Trenger svar så fort som mulig,begynner å bli krise her nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hallgiver\fordeler? hadde det problemet på¨min 2,3 10v... vanskelig å teste. vet heller ikke om det er vanlig at de ryker på 20v men er vanlig på 10v ihvertfall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem sist vinter med min 10v,fikk ikke gnist,men bensin.Måtte bytte tenningsmodulen.Ville nesten tro det kan være den hvis du har samme problemet som jeg hadde da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får den signal fra veivakselføleren? Hvis den ikke får det så blir det heller ikke noe gnist. Da skjønner heller ikke hjernen at motoren går rundt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig hallgiver eller veivakselføler er som nevnt mulige årsaker. Men de svikter som regel (men ikke alltid!) gradvis før de tar helt kvelden, og da helst etter at motoren er varmkjørt. Så spørsmålet er da; fungerte motoren perfekt inntil den nektet å starte? Eller har du hatt problemer med korte feiltenninger etter omlag en halvtimes kjøring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier at starteren klikker? Betyr det at den bare sier klikk uten å dra motoren rundt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at hvis fordeleren ikke har vært byttet tidligere så er tannhjulet som går inn i blokka laget av plast : klø : ja plast! Det bruker å sprekke eller ødelegge noen tenner.Da får du IKKE start på kjerra. På evt. den nye fordeleren du får er hjulet av stål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.