Hvilke deler kan erstatte ABS systemet på urquattroen?

Anbefalte innlegg

Jepps, tenker på å rydde opp i maskinhallen og vil ha dette bort så lurer på om noen vet hva deler jeg kan bruke som passer rett på?

ting som bremsekraftforsterker, hovedsylinder, etc...

J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil kleene motorommet ved å fjerne abs?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker den ikke allikevel da den lever sitt eget liv, koblers seg inn og ut som den vil, derfor har jeg den alltid utkoblet;)

Skal sette i AAN innsug og da må radiatoren vinkles et stykke bakover, dette er det ikke plass til da abs aggregatet står i veien, så dette må bort...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo koble vekk hele sentralen, hvis du vil gjøre det dyrt då kjøper du nye bremsemastere fra feks tilton o.l

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ha alt vekk ja for å frigjøre plass, sparer vel ca 2kg og noen ledninger og;)

Må vel være noe bremsekraftforsterker som passer på? feks coupe? og en saftig sylinder som kan skvise til noen 4 stemplede calipere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bremsekraftforsterkeren trenger du jo ikke å gjøre noe med i det hele tatt, ikke hovedsylinderen heller. Bare å legge opp nye rør som kobler hjulene rett til de rette uttakene på hovedsylinderen du har fra før..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bremsekraftforsterkeren trenger du jo ikke å gjøre noe med i det hele tatt, ikke hovedsylinderen heller. Bare å legge opp nye rør som kobler hjulene rett til de rette uttakene på hovedsylinderen du har fra før..

mja... Men nå står det jo ikke slik tradisjonell bremsekraftforsterker som er skrudd i torpedoveggen med hovedsylinder koblet rett i midten (tenker da på disse runde vakumbeholderne i 9'')

Er jo bare en sylinder som står rett på pedalsettet med rør videre inn til abs aggregatet som står rett ved siden av.

Så får jeg samme effekt om jeg kobler hjula rett på denne som er i torpedoveggen nå og fjerner abs klumpen? Er det ikke denne jeg får bremsekraften fra, eller tar jeg feil her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsekraftforsterkeren din er den saken som står i torpedoveggen med 2 slanger på. Den blir drevet av servopumpa istedenfor å få vakum fra motoren som er normalt på vanlige biler. Så om du tar vekk ABS boksen og kobler hjulene direkte på hovedsylinderen så har du like gode bremser som før, men uten ABS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar gutter!

*ut og forske*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.