Anbefalte innlegg

jeg skal bytte til 90 fangere på en golf 2, 89mod.. å en nabo sa at dette ikke ville passe med det opphenget som var på bilen orginalt, så da lurer jeg på hva er det jeg trenger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du gamle fangere og skal bytte til 90-fangere så trenger du bjelken som høre til 90.fanger. bjelken i gamlefangere vil ikkje passe pga dei er smalare. du kan prøva det da. eg har ikje gort dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sporene som du trer fangeren i på sidene er vel kanskje litt bredere også....? Noen som kan bekrefte, avkrefte dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De festesakene på sidene på skjermene er annerledes fra gammel til nye fangere.. Men det går an å få tak i men må antageligvis borre et festehull til til de brakettene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøper du nye 90 fangere så følger det vel med brakettene til sidene, disse er av typen plug and play !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye komplette 90 fangere fra f.eks NBS har støtfangerbjelke og plast ferdig sammensatt. Eneste ekstra du må gjøre er å skifte ut brakettene fangeren skal inn på på sidene. De du har er runde og har et festepunkt pr. brakett. De nye brakettene er avlange og har to festepunkter pr. brakett. Du ser en slags utsparing i skjermene der du må bore for å få siste festet til å passe.

 

Jeg tror ikke du får med brakettene uten å spørre etter de. Jeg fikk iallefall ikke det da jeg handlet hos NBS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke du får med brakettene uten å spørre etter de. Jeg fikk iallefall ikke det da jeg handlet hos NBS.

 

Det fikk ikke jeg heller, så må kjøpes utenom.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men man får med ombygging sett til feste inni fangern. i hvertfall jeg gjort hver gang jeg har handla nye komplette sett. bare plug and play hele veien. montert x antall 90 fanger sett. ingen vits å borre opp i skjermer og gjøre klart for rust når man kan bruke de orginale festene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okaj.. mine fester er runde, så det betyr da at jeg må ha nye fester..

kan jeg kjøpe dette hos NBS eller er det noe annet? har kjøpt brukt fanger, å han bare skrudde den rett av bilen sin, å ga meg fangeren. noen som vet hva det koster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

festene kjøper du på møller.. koster vel 15,- pr stk eller noe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du tenker på ombyggingsfestene er jeg ikke sikker. ta kontakt med NBS feks og hør om de har noen ekstra. hvis de ikke har det må du evt bygge om til de firkantede festene for at det skal sitte skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal bare ha på fangeren sånn at den sitter.. vet ikke om det er noe ombyggings greier.. men er jo bare bytte fra vanlig orginal fanger til 90-fanger.. prøver å høre med møller jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte i lang tid med bare de runde festene, gikk helt fint, og fangerene satt godt fast. Så er ikke sikkert du trenger bytte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okaj.. jeg sendte en mail til NBS å spurte om dem hadde festene til 90-fanger til golf 2. å spurte om dem hadde noen pris på senkefjærer i samme slengen.. fikk mail tilbake om at dette var noe dem ikke fører??? noen som har peiling da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

festene kjøper du på møller.. koster vel 15,- pr stk eller noe...

 

 

en gang til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvor er da møller i forhold til meg? er den en på ryen? skal jeg bare gå inn i butikken å si jeg skal ha det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvilken VW forhandler som ligger nærmest deg, du bare bestiller fester til 90 fangere... "må ha" både foran og bak om du skal skifte begge fangerne...

Som sagt, koster rundt 15,- pr stk.

 

Si til de at du skal montere 90 fangere på en eldre golf 2, så finner de det nok til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.