Hjelp, olje i eksosen? (s2)

Anbefalte innlegg

Kom akkurat hjem fra kino nå, og jeg tror noe galt er på gang med s2n, merka det når jeg skulle fylle bensin og bilen plutselig røykla den hele stasjonen når den gikk på tomgamg med blå/hvit røyk som lukter veldig brent olje....: eek : den ryker ikke så mye når jeg kjører men så fort jeg stopper å den går på tomgang tar det helt av med røyk:confused: og lukter møkk.

la merke til at slangene til catch tanken ikke ble varme heller selv om oljetempen ligger på normalt, de slangen pleier jo og bli ganske varme..

sjekket nedi motorrommet og ser ingen ting der, er olje på den og ikke noe vann eller lignende i olja...

tenke kansje at turboen har kvelda, men den lader og drar som den skal, ikke noe ulyder heller....

wtf????: klø :

noen som vet hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åndinga di er tett? Høyere oljetrykk som blir presset i forbrenninga/turboen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tok av den slangen nede på motoren og er like jævlig da.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis turbo ja.Ta av slangen ut fra turbo og kjenn om det er slakke. Hadde en mazda turbo for noen år tilbake. Den brukte olje som en j.... og røy på tomgang og når jeg hadde bremset på gear ned en bakke og ga gass igjen. Turboen var totalhavarert men hadde fortsatt ladetrykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mest sannsylig oljetetningen ved turbinhuset på turboen som er utett. Da presser olja seg inn i turbinhuset. Sjekk om det er mye aksialslakk i asklingen i turboen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, godt det er en ny turbo på veg da, jeg sjekka det for en uke siden og da var det ingen slakk opp og ned, men litt inn og ut som det skal være. men så har jeg kjørt uten dump på den nå en ukes tid, så mest sannsynligvis har vel den tatt kvelden ja. har gått 180k, og siste åra med steg 2 så den har vel kansje gjort jobben sin ja: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, godt det er en ny turbo på veg da, jeg sjekka det for en uke siden og da var det ingen slakk opp og ned, men litt inn og ut som det skal være. men så har jeg kjørt uten dump på den nå en ukes tid, så mest sannsynligvis har vel den tatt kvelden ja. har gått 180k, og siste åra med steg 2 så den har vel kansje gjort jobben sin ja: rolleyes

Slakk opp og ned skal det være men ikke inn og ut(aksial)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.