#1 Skrevet Februar 11, 2007 Jeg har en feilmelding på kjølevann sensoren på bilen min.. Noen som vet akkurat hvor denne er og hvor mye den koster? evt. om det er uheldig på noen måte å kjøre rundt med en defekt tempsensor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 11, 2007 Jeg har en feilmelding på kjølevann sensoren på bilen min..Noen som vet akkurat hvor denne er og hvor mye den koster? evt. om det er uheldig på noen måte å kjøre rundt med en defekt tempsensor? Tja, nå vet jeg ikke hvilken bil det er snakk om, men mener å huske at på den gamle Fiat'en naboen hadde så satt denne på radiatoren Men om det er snakk om passat, og en AVF motor, så sitter den bak motoren, ikke så langt ifra EGR ventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 11, 2007 Men har du sjekka ut sensoren da, og målt den, f.eks. med VAG-COM ? Kan selvfølgelig også være ledningsfeil (eller ECU'en, men det er lite sannsynlig). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 12, 2007 var i vag-com feilmeldingen kom opp og nektet å gå bort.. er det en "vanlig" feil på 1.9tdi motorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 22, 2007 Såg at tempmåleren begynte å oppføre seg heilt rart,og tok ein Vag.com test. Resultat: 01039 - Coolant Temperatur Sensor (G2) 30-10 Open or Shor to Plus - intermittent Kjølevæskesensor har dårlig kontakt eller er defekt...merkelig at den plutselig fikk dårlig kontakt da,men den koster heldivis ikkje meir enn 250kr. Veit ikkje om det gjør noe å kjøre slik,men eg las eit sted at det kunne resultere i litt lengre glødetid osv pga at ecu får feil info fra sensoren osv. Veit ikkje korleis det blir med forbrenning av diesel etc. Motoren min blir i hvertfall varm akkurat som før,så her er det nok kun den som er gåen. Mvh johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 22, 2007 byttet netopp den givern for en kompis med samme bil,-1.9tdi-. Det er en grønn liten multiplugg som sitter i bakkant av motoren. Kan være litt vanskelig og se den med det samme for den står montert i ett slags hus. kjenn etter ett klips,dra det av og trekk ut pluggen. NB vær rask det kommer til og renne litt kjøleveske. Er heller ikke bra for motoren att den ikke funker. lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 22, 2007 måtte demontere litt for og komme til.. bla: motordeksel og innsugsrøret tok 15min så var det fix ferdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 22, 2007 Vanlig og vanlig feil, det er vel ikke akuratt den feilen man ser mest på disse motorene, men heller ikke helt uvanlig. Men bruk diagnosetester og sjekk først at det er sensoren da og ikke ledningsnettet. Er jo relativt lett og sjekke nå med den temperaturen som er ute 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...