Pipelyd fra venstre forhjul når jeg kjører rett frem eller til venstre

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg kjører hører jeg en pipelys fra venstre forhjul, kun når jeg kjører rett frem eller til venstre. Er ikke alltid den er der, men stort sett etter noen minutters kjøring. Er dette bremseklossen (skiftet bremseklosser for noen måneder siden) som henger innpå?

Prøvde å få av kalipperen idag, men skruene sitter så uhyggelig godt at jeg ikke får de av. Noen ide om hvordan jeg kan få løs skruene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at klosser sitter på plass, hjullager, stein som knisser..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker en oppsmøring gjør susen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en smart ide om hvordan jeg skal få av kalipperen? Skruene sitter jo som bare f***...

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en smart ide om hvordan jeg skal få av kalipperen? Skruene sitter jo som bare f***...

:)

Varm opp boltene, så bruker du latmansarm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varm opp boltene, så bruker du latmansarm.

Varme opp boltene skal jeg nok klare, men hva er en latmansarm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er som en pipenøkkel med ekstra lang arm. prøv å tre på ett rør eller lignende på det verktøyet du tester :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muttertrekker :D Eller lang arm ja;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muttertrekker :D Eller lang arm ja;)

Jeg prøvde med en liten skralle (eller hva det heter), men det funket dårlig. Er litt usikker, men lurer på om jeg rundet den ene skrua. Da er det vel rimelig krise eller hva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme gjorde jeg også når jeg skulle bytte klosser på 80 min.

det jeg gjorde var å finne fram vinkelkuttern.

kappe av mutterhodet, så er det bare å ta av calipper holderen.

da skal det ikke være noe problem å skru ut pinbolten som er igjenn, og skru inn ny bolt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme gjorde jeg også når jeg skulle bytte klosser på 80 min.

det jeg gjorde var å finne fram vinkelkuttern.

kappe av mutterhodet, så er det bare å ta av calipper holderen.

da skal det ikke være noe problem å skru ut pinbolten som er igjenn, og skru inn ny bolt.

Er mulig det er meg som er ufattelig dum, men når du kapper av mutterhodet, så vil vel resten av pinbolten holde fast kalipperen? Eller er jeg helt på jordet nå :o ...

:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey... Er det umbraco?

Jeg brukte torx når jeg prøvde. Håper det var riktig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når du kapper av hodet så har den ikkeno kraft av å være skrudd til. hehe,, da er det bare å ta den ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når du kapper av hodet så har den ikkeno kraft av å være skrudd til. hehe,, da er det bare å ta den ut.

Men gjengene er jo i andre enden av skrua, og det er vel der den sitter fast?

Kan hende jeg er på bærtur nå men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rens ut all møkk, bruk en hammer å slå nøkkelen på plass, bruk graft!! Så prøver du forsiktig igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men gjengene er jo i andre enden av skrua, og det er vel der den sitter fast?

Kan hende jeg er på bærtur nå men...

bolten går jo bare igjennom den første delen å så inn i fjørbenet. den sitter ikke gjenget fast gjennom begge delene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bolten går jo bare igjennom den første delen å så inn i fjørbenet. den sitter ikke gjenget fast gjennom begge delene :)

Ok, sikkert jeg som ikke eier teknisk innsikt, men skjønner det ikke. Men det er helt sikkert riktig som du sier. :) Skal gjøre et forsøk til, når været bedrer seg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe er vanskelig og forklare.

La oss tenke en felg da. En bolt på felgen har blitt rundet, og bolten går jo først igjennom felgen og skrudd inn i navet.

Vis du hadde klart å klippe av hodet på denne bolten sitter resten igjenn i navet, men du kan løfte av felgen. det som sitter igjenn sitter ikke hardt lengre fordi ting ikke er skrudd til, kan nermest skru den ut med fingra.

men er jo ikke 100% sikkert att det er sånn ved calipperen din, men det var sånn på min. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe er vanskelig og forklare.

La oss tenke en felg da. En bolt på felgen har blitt rundet, og bolten går jo først igjennom felgen og skrudd inn i navet.

Vis du hadde klart å klippe av hodet på denne bolten sitter resten igjenn i navet, men du kan løfte av felgen. det som sitter igjenn sitter ikke hardt lengre fordi ting ikke er skrudd til, kan nermest skru den ut med fingra.

men er jo ikke 100% sikkert att det er sånn ved calipperen din, men det var sånn på min. :)

Da skjønner jeg hva du mener :)

Men tror ikke det er slik hos meg, men skal se etter en dag det blir litt varmere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er umbraco eller torxskrue på kalipperene på Golf 3? Hvilken størrelse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er umbraco eller torxskrue på kalipperene på Golf 3? Hvilken størrelse?

Der er det umbarco.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er det umbarco.

Takk!

Det var raskt må jeg si.

Er vel ingen som vet størrelsen på den også, så jeg slipper å kjøpe feil...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.