#1 Skrevet Februar 11, 2007 Jeg har aldri hørt lyden av alarmen på bilen min. Det er jo selvsagt bra! Men jeg må jo si at jeg lurer litt på hvordan den høres ut. Hvis f.eks. en bilalarm går av om natten, så vil jeg kunne si at det ikke er min bil som står og uler uten å måtte stå opp. Hvordan utløser jeg så alarmen? Selvsagt uten å påføre bilen skader. PS! Jeg har ikke kupéovervåkning på alarmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 11, 2007 sett deg inn i bilen, lås døra med fjernkontrollen, åpne døra manuelt innvendig uten fjernkontrollen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 11, 2007 sett deg inn i bilen, lås døra med fjernkontrollen, åpne døra manuelt innvendig uten fjernkontrollen. Det går ikke! Det er umulig å åpne døren når den er låst med fjernkontrollen. Jeg kan dra så mye jeg vil i dørhåndtaket, døra går ikke opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 11, 2007 Lås opp bakdøra med nøkkelen. Da går alarmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 11, 2007 Lås opp bakdøra med nøkkelen. Da går alarmen. Hmmm...vet ikke om det går. Jeg mener å huske at jeg har prøvd å åpne bakluka når bilen var låst, men det var rett etter jeg kjøpte bilen (i 2005). Men takk for tipset, jeg skal hvertfall prøve! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 11, 2007 Min gikk av på nyttårsaften. Men vet ikke hvorfor, har aldri klart å få den til å gå av selv om jeg har hoppet på henger festet aldri så mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 11, 2007 knus ruta di er vel eneste du kan.. låser du opp bak så slår du bare av alarmen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 11, 2007 Fikk alarmen til å gå på gamla sin bil (bmw 5 serie -99) da jeg skulle fylle spyler veske. Hun hadde åpnet panseret fra innsiden, men ikke åpnet det fra utsiden (altså bare "poppet" det) å låst bilen slik at jeg skulle slippe åå gå inn å hente nøkkelen. Da gikk alarmen når jeg åpna panseret helt, har heller aldri fått alarmen til å gå på den bilen før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 11, 2007 Går det ikke ann å holde begge knappene til alarmen inne litt? både av og på knappen? vet det funker på noen fjernkontroller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 11, 2007 Det fins en ganske enkel måte å få alarmen til å gå. Lås bilen så alarmen slår seg på. Finn frem jekken og jekk opp bilen. Etter en liten stund vil alarmen gå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 11, 2007 Sleit veldi for å løse ut min alarm og.. Men enkelt triks.. La panseret stå åpent og lås bilen, og vent en stund.. Da begynner min vertfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 12, 2007 Mange gode her.. Bruk nøkkelen til å 'klikke' låsen i låskassa idøra på plass, (dytt den lille vippa inn og opp) og lås med fjernkontrollen mens du holder inne dørbryteren i døråpningen. Når du slipper bryteren går alarmen. (Kan gjøres med alle dører.) Det med begge knappene er i hvertfall på Defa-systemene, men det er en nødalarn, og ikke trigget av en bryter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 12, 2007 Min alarm er så følsom at da jeg den ene gangen jeg har hatt den i vaskemaskin, så gikk den to ganger iløpet av vasken. Hos meg er det fløyta som tuter som besatt. Original alarmen til min far (2k5 Passat) har jeg heller aldri fått til å gå uansett hvor mye jeg prøver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 12, 2007 Det er ikke to sånne små knapper på førerdøra som man kan trykke på da? En til å sette på alarmen hvis bilen blir hevet eller flyttet og en til følere i kupeen..Prøv å trykk på føler knappen hvis du har dette (vet ikke om det er ekstrautstyr, men regner med det) ettet at du har låst bilen og beveg deg mens du sitter i bilen..vet ikke om det funger, men kan jo hende hvis du har disse knappene! Bilde: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 12, 2007 Det er ikke to sånne små knapper på førerdøra som man kan trykke på da? En til å sette på alarmen hvis bilen blir hevet eller flyttet og en til følere i kupeen..Prøv å trykk på føler knappen hvis du har dette (vet ikke om det er ekstrautstyr, men regner med det) ettet at du har låst bilen og beveg deg mens du sitter i bilen..vet ikke om det funger, men kan jo hende hvis du har disse knappene! Som jeg sa innledningsvis så har jeg ikke kupéovervåkning. Dermed har jeg ikke disse to knappene. Ja, jeg tror det er ekstrautstyr og jeg syns det suger at fyren som kjøpte bilen ny ikke la i litt ekstra penger for å få dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 12, 2007 Prøv det, når du sitter i låst bil. Det fungerte på min Golf IV hvertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 12, 2007 knus ruta di er vel eneste du kan.. låser du opp bak så slår du bare av alarmen... Ikke på A6'en min. Testa i sta. Uler det gitt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 16, 2007 Lås opp bakdøra med nøkkelen. Da går alarmen. Funker ikke. Alarmen slår seg av (tror jeg). Åpne panseret fra innsiden... Prøv det, når du sitter i låst bil. Det fungerte på min Golf IV hvertfall... Funker ikke. Mange gode her.. Bruk nøkkelen til å 'klikke' låsen i låskassa idøra på plass, (dytt den lille vippa inn og opp) og lås med fjernkontrollen mens du holder inne dørbryteren i døråpningen. Når du slipper bryteren går alarmen. (Kan gjøres med alle dører.) Det med begge knappene er i hvertfall på Defa-systemene, men det er en nødalarn, og ikke trigget av en bryter. Dette var liksom siste utvei tenkte jeg. Klikka igjen låsen med et skrujern og leta etter "dørbryteren". Men den finnes ikke. Sensoren sitter i låsen. Fikk låst med fjernkontrollen, men ingen alarm. Da er vi tilbake til scratch... Kan jo prøve å jekke opp bilen, slik Per sier, men nå er det fredag kveld, så det får vente. Noen andre forslag? Begynner å lure på om jeg har alarm i det hele tatt. Hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 16, 2007 Funker ikke. Alarmen slår seg av (tror jeg). Funker ikke. Dette var liksom siste utvei tenkte jeg. Klikka igjen låsen med et skrujern og leta etter "dørbryteren". Men den finnes ikke. Sensoren sitter i låsen. Fikk låst med fjernkontrollen, men ingen alarm. Da er vi tilbake til scratch... Kan jo prøve å jekke opp bilen, slik Per sier, men nå er det fredag kveld, så det får vente. Noen andre forslag? Begynner å lure på om jeg har alarm i det hele tatt. Hehe... Vis du klikker igjen låsen og prøver å starte bilen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 16, 2007 Vis du klikker igjen låsen og prøver å starte bilen da? Funker ikke. Alarmen slår seg av når nøkkelen vries rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 16, 2007 Funker ikke. Alarmen slår seg av når nøkkelen vries rundt. Om du har ett vindu litt oppe og venter 1 min etter at du har slått på alarmen (viktig å vente MINST 30 sekunder) og så stikker hånda inn i bilen og veiver litt så SKAL alarmen gå av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 16, 2007 Om du har ett vindu litt oppe og venter 1 min etter at du har slått på alarmen (viktig å vente MINST 30 sekunder) og så stikker hånda inn i bilen og veiver litt så SKAL alarmen gå av. han har jo ikke coupeføler !? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 16, 2007 han har jo ikke coupeføler !? Hmm, ble den noen gang levert uten interiørmonitor da ? Om den så skulle vært så går alarmen om man sitter i bilen, låser med fjernkontroll, venter 1 min, åpner førerdøra. Går den ikke da så er det ikke alarm, garantert. Hva skulle den ellers utløses av ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 16, 2007 når man ikke har coupeføler kan man blandt annet ha hunden sin igjen i bilen, og da vil ikke alarmen gå når bikkja løper rundt i bilen vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 16, 2007 når man ikke har coupeføler kan man blandt annet ha hunden sin igjen i bilen, og da vil ikke alarmen gå når bikkja løper rundt i bilen vel? Joda, men det er jo en bryter da for å slå av føleren i slike spesielle tilfeller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...