Anbefalte innlegg

Joda, men det er jo en bryter da for å slå av føleren i slike spesielle tilfeller.

jepp og denne funksjonen har ikke han, da bilen hans ble bestilt med alarm uten denne funksjonen :) står lengre tilbake i tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp og denne funksjonen har ikke han, da bilen hans ble bestilt med alarm uten denne funksjonen :) står lengre tilbake i tråden.

Skulle visst ha lest tråden litt bedre før jeg kasta meg ut :)

Men jeg (merk: jeg) er itvil om man da kan kalle dette for "alarm".

Det er ihvertfall ingen forskjeller hverken i utstyr eller programvare på biler uten alarm kontra biler med "alarm uten interiør monitor" (noen mangler dog selve sirenen som sitter bak i bagasjerommet, ihvertfall på avant). Eneste som trengs for å aktivere "alarm" på en audi a4 (og de fleste andre audi / vw) er en endring av koding på sentrallåsen.

Jeg har gjort dette på min A4, men har ikke meldt ifra til forsikringsselskapet at vi har alarm siden jeg ikke regner dette for alarm (eller godkjent sådan).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ble den noen gang levert uten interiørmonitor da ?

Om den så skulle vært så går alarmen om man sitter i bilen, låser med fjernkontroll, venter 1 min, åpner førerdøra. Går den ikke da så er det ikke alarm, garantert.

Hva skulle den ellers utløses av ?

Det går ikke ann å åpne døra når alarmen er på. Jeg kan rive så mye jeg vil i dørhåndtaket, men døra går ikke opp. Det er akkurat som om håndtaket koples ut. Så jeg kan faktisk låse folk inne i bilen min. :)

Bilen har alarm, men ikke kupéovervåkning. Det er en LED i døra som blinker hvert 30 sek.(?)

Har man kupéovervåkning er det en ekstra LED på midt på dashbordet helt framme med frontruten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ikke ann å åpne døra når alarmen er på. Jeg kan rive så mye jeg vil i dørhåndtaket, men døra går ikke opp. Det er akkurat som om håndtaket koples ut. Så jeg kan faktisk låse folk inne i bilen min. :)

Bilen har alarm, men ikke kupéovervåkning. Det er en LED i døra som blinker hvert 30 sek.(?)

Har man kupéovervåkning er det en ekstra LED på midt på dashbordet helt framme med frontruten.

Nei er sikkert forskjell der på 8D (hvor dørene kan åpnes innenfra selv om alarmen er på) og 8E.

Dog, isåfall har alle biler alarm (med en liten kodeendring), dersom Audi definerer dette som alarm, noe jeg ikke er helt overbevist om (men det er nå en annen sak). Skjønner heller ikke hvorfor alarm da ikke er standard (ser liksom ikke noen god grunn for å deaktivere denne i programvaren og selge bilen uten alarm).

Jeg skal ringe forsikringsselskapet mitt på mandag for å høre om dem godtar dette som alarm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei er sikkert forskjell der på 8D (hvor dørene kan åpnes innenfra selv om alarmen er på) og 8E.

Dog, isåfall har alle biler alarm (med en liten kodeendring), dersom Audi definerer dette som alarm, noe jeg ikke er helt overbevist om (men det er nå en annen sak). Skjønner heller ikke hvorfor alarm da ikke er standard (ser liksom ikke noen god grunn for å deaktivere denne i programvaren og selge bilen uten alarm).

Jeg skal ringe forsikringsselskapet mitt på mandag for å høre om dem godtar dette som alarm.

Ikke lenge etter jeg kjøpte bilen var jeg inne på Audi Senter Forus og spurte hvordan jeg kan vite om jeg har alarm eller ikke. Svaret jeg fikk var at dersom det var en diode på førerdøren så hadde jeg alarm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lenge etter jeg kjøpte bilen var jeg inne på Audi Senter Forus og spurte hvordan jeg kan vite om jeg har alarm eller ikke. Svaret jeg fikk var at dersom det var en diode på førerdøren så hadde jeg alarm.

Ja det kan godt være. Jeg har ikke god nok greie på dette (selv om jeg sikkert burde hatt det) til å kunne gi noe godt svar. Men isåfall burde vel audi forhandleren din kunne gi deg ett svar på hvordan teste blåsebælja også ?`

Sender du meg chassinret ditt (evt. reg nr om den er inni systemet) på email bildiagnose gmail com så skal jeg se hva som ligger inne på bilen, og om det står noen prosedyre for å teste alarmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilen står låst og alarm er aktivert: Lås opp bilen med nøkkelen i låsecylinderen i førerdøren, lukk opp døren, IKKE skru på tenning. Da skal alarmen gå etter ca 20-30 sek. Denne org. alarmen er ikke FG-godkjent (bare di som er levert med kupeovervåkninger FG-godkjent)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.