Treg start på 2,5tdi i kulden, 2001

Anbefalte innlegg

Bil med automatkasse skal ikke taues. Det eneste som er tillatt er en kort strekning i veldig lav hastighet, f.eks. å flytte bilen det som må til for å få den på en bergingsbil eller biltralle..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja er det mulig å taue en bil med tiptronic eller er det like fy-fy som med eldre automatkasser??

det er:fy: :fy: :fy: :fy: :fy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg med en 99 A6 2.5 V6 TDI hadde også startproblem når han hadde lite diesel på tanken. Den stoppa i fart da,taua den hjem å lufta diesel frem til filter og dyser. Tok opp baki tanken å sjekka fødepumpa,lada opp batteriet og fylte opp med mere diesel. VROMM så starta bilen........han fant egentlig aldri ut hva som var galt med den. Men prøv iallfall å fyll på mere diesel og hør etter om evt. fødepumpen går (HVIS A8 skal ha en slik en)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ei pumpe baki tanken tror jeg. Prøvde å ta av dieselfilter fremme i går og satte på ei flaske for å se om det kom noe diesel fra bak. Kom ingenting. Og det ha nå vert over 1+ grader her et par dager nå så burde vel dratt seg til snart det da.

Alt av gode tips mottas med takk her nå!!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ei pumpe baki tanken tror jeg. Prøvde å ta av dieselfilter fremme i går og satte på ei flaske for å se om det kom noe diesel fra bak. Kom ingenting. Og det ha nå vert over 1+ grader her et par dager nå så burde vel dratt seg til snart det da.

Alt av gode tips mottas med takk her nå!!!!!!

Som jeg sa så tilsier begge feilkodene at det er noe med tankpumpa di. Jeg ville først og fremst sjekket sikringer her. Deretter fylt på noen liter diesel for å være på den sikre siden. Fører ikke noe av det frem er det nok lite annet å gjøre enn å begynne å skru der bak er jeg redd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har vært borti at det er føleren på tanken bak, hvis du har Quattro og V6 TDi

Det er problem på 1998,1999 modeller.

Sjekk føler mellom tankene bak hvis du ikke har gjort det

andre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har oversikt over sikringer i A8?? Er det andre sikringsbokser enn den under hanskerommet på pasasjersiden?

Fra hvor er det enklest å komme til tanker, pumpe føler osv?? Bagasjerommet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var kaldt i helgen, 18,5-. og det var så vidt bilen startet, har ikkje sjekket glødeplugger endå, kan det vere andre ting som gjør det?

Er glødepluggene vanskelig å komme til?

mvh Robert Fardal

Tilbake til trådstarters tema:-)

Jeg har en 99 A6 2.5TDI og hadde samme problemet...

Har ikke sjekket glødepluggene, men har kjøpt inn nye for bytte uansett. I følge historikken til bilen er dem aldri byttet.

Sjekk returslangene til dysene!

Bilen jeg nettop har kjøpt var veldig vanskelig å starte når det var kaldt ute. Byttet dieselfilter og glemte å fylle opp det nye filteret med diesel, så da måtte jeg lufte systemet. Tok litt på slangene til dysene og fikk dieselspruten rett i fjeset. Byttet alle slangene fra pumpa og bilen starter etter 1 sekund om det er 10 blå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med han eg kjøpte bilen av, Han byttet alle glødepluggene i fjor( NGK), når eg måler de no er alle defekt igjen, Ka kan gjøre dette. Bilen har jo ikkje kjørt mer enn 10000 med de nye glødepluggene???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle defekt? Hvor mye måler du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brudd i 5 av de og 256ohm på en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.