Anbefalte innlegg

Nå som kuldegradene er som verst her så er det vondt å høre bilen slite for og starte. derfor tenkte eg at eg skulle ha på motorvarmer. Så begynte eg og tenke, "har eg motorvarmer?" , Fant et defa anlegg liggende å slenge i uåpnet eske(?:) ), men skjønner ikkje ein dritt. Hvor skal eg ha inni pluggen inni "motor`n". finner ikkje tappen hvor defa`n skal inn.

Eller fant en tapp, men den har bare et gummihylster utenpå. (se bilde) Hva er dette`? Kva skal til for og få på motorvarmer? Beklager at ikke finner ut dete selv, men har hatt bilen i 30 dager eller noe så eg strever litt her og der på visse punkter.

Takker på forhånd for alle svar.

3zjxjjs.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kjekt med litt mer info som f.eks bilmodell og motortype

men går du inn på defa.com og velger bilvarme så kan du søke på nr på elementet og på passende element til din bil.

Der ligger det også monteringsanvisninger du kan laste ned

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det på bildet er nok ikke en motorvarmer, varmeren er et lite element som står i en av frostpluggene i motorblokka, derfra bruker det å gå en strømledning fram til f.eks. støtfangeren som tilkoblet en kontakt, og i kontakten plugges strømledningen fra stikkontakten. Det er også mulig å bruke en liten "sentral" framme i motorrommet som kobles til et ur inne i bilen som starter varmeren til innstilt tid, sentralen finnes også med innebygd batterilader og utgang til kupevarmer, såkalt Defa Warm Up pakke.

Varmeren ser slik ut:

motorvarmer_330.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den proppen/røret du har funnet bilde av er et co målerør. Man kan koble til co apparatet der hvis man ønsker å måle co FØR katalysatoren. F.eks ifm. motorjustering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.