Gassen henger seg opp! Audi 90 typ 81

Anbefalte innlegg

Har fått et problem med 90`n her nå. Når motoren er kald og jeg gir "full gass" ei stund så henger gassen seg opp! Dette skjer KUN ved kald motor. Det som skjer rett etterpå er at den står å jager på turtallet, ca 1000-1200 omdr og gir seg itte med det før jeg stopper bilen. Idag ble den verre også, hadde ei forbikjøring og merka at bilen gikk så fort uten at je ga gass. Satte den i "fri" og turtallsnåla gikk fra ca 1500 opp til nesten 4000 omdr! Hva er det som gjør at det blir slik? : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøkt å smøre gasswiren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da du sa det til meg i går skjønte jeg ikke helt hva du mente,men jeg har hatt det samme på min bil.. Prøv og smørgasswire`n som han over sier.. hvis ikke kan det hende det er noe som gjør at den setter seg fast under nedi dashbordet ved pedalene..

Men det at det skjer når den er kald derimot kan jeg ikke forklare.. Kondens,eller at den trekker falskluft noe sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei... jeg har noe av det samme problemet på golfen min. men det er litt værre på min. viss jeg gir full gass så henger den seg opp på over 3000 omdr. må bare forte meg å stoppe den og se under panseret og da går ikke gasswiren onkli tilbake. dette har skjedd meg to ganger nå.

den ene gangen da motorn var kald og den andre gongen da motorn var varm. har prøvd å smørt gasswiren oxo jeg men det hjelpte ikke. er nok noe gaalt med gass spjeldet mente en mekaniker. så jeg fikk beskjed om å vaske spjeldet for olje og smuss. det skal jeg ut å gjøre idag. håper det går. viss ikke er det noe som gjør at wiren henger seg opp i noe under dashbordet ja. er liksom ikke så my det kan være dette men.....

Har aldri hengt seg opp min, det bare skjedde en dag. men gass pedalen har vært hard lenge.akkurat som om den gir motstand når jeg gir gass.

merkelig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert bare bilen sin måte å gi beskjed om at den ikke liker full gass over tid på kald motor ;)

Men litt olje rundtomkring skulle kunne fikse problemet.

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert bare bilen sin måte å gi beskjed om at den ikke liker full gass over tid på kald motor ;)

Men litt olje rundtomkring skulle kunne fikse problemet.

Tom Rune

Ja det er meget mulig. Vet jeg ikke skal ha full fjøl ved kald motor, men det var nødstilfelle! : rolleyes Gidder jo itte ligge bak en som kjører i 60 km/t uansett fartsgrense. Har hatt full gass kun 2 ganger når motoren vært kald og je skar itte gjøre det igjen. Får vente til den er på riktig temp.

Skar prøve å smøre gasswiren og olje på litt på diverse områder. Må bare få kjøpt meg mere olje! Så får vi sjå åssen det blir! :) Takker for svar følkens!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal smøre gassvaiern imorra. Men i det siste har problemet blitt verre. Den er nesten umulig å kjøre uten at den jager på turtallet. Den henger seg opp, uavhengig om motoren er kald eller varm, samma suppa. Hadde opp panseret idag og såg over litt. Det kommer noen merkelige lyder fra luftfilteret/innsprøytninga, akkurat som "dunkelyder" hver gang den jager liksom. Vanskelig å forklare egentlig. : klø : Kan det være at motoren trekker falskluft en stand? Jeg har en formening om at den ble slik etter at jeg skifta luftfilteret, kan ikke huske å ha gjort noe galt da men.

EDIT: For å nevne det så er motoren en 2,2 liter 5-sylindra KV-motor :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal smøre gassvaiern imorra. Men i det siste har problemet blitt verre. Den er nesten umulig å kjøre uten at den jager på turtallet. Den henger seg opp, uavhengig om motoren er kald eller varm, samma suppa. Hadde opp panseret idag og såg over litt. Det kommer noen merkelige lyder fra luftfilteret/innsprøytninga, akkurat som "dunkelyder" hver gang den jager liksom. Vanskelig å forklare egentlig. : klø : Kan det være at motoren trekker falskluft en stand? Jeg har en formening om at den ble slik etter at jeg skifta luftfilteret, kan ikke huske å ha gjort noe galt da men.

EDIT: For å nevne det så er motoren en 2,2 liter 5-sylindra KV-motor :)

Var den slik på lørdag? eller?

Tror nok du ikke har gjort noe feil med montering av luftfilteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var den slik på lørdag? eller?

Tror nok du ikke har gjort noe feil med montering av luftfilteret.

Hmm..ja den var slik da, men den stunda dere satt på kjørte jeg pent. På veg hjem så bynte den slik da je gassa på litt. ;) Men etter dette så henger den seg opp uansett, må kjøre grisepent hele tida. Og det klarer jeg itte :P

Nei trur itte je heller. Hvis je har gjort noe feil da så erre veldig flaut i så fall :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.