Anbefalte innlegg

hei, har muligens en defa warmup pakke forhånden og lurer derfor på litt hvordan dette skal gjøres??

 

er dette noe jeg kan montere selv eller må jeg inn på verksted for dette?

 

jeg tenker på det varmeelementet som skal sitte i blokka på motoren. kan dette monteres selv? og evt hvordan?

 

noen som har gjordt dette på en 2003 vw passat 1,9 TDI 4 motion???

 

håper på raske svar!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel slangevarmer på den motoren ( var det på min 1,9tdi ).

Kurant og grei montering.Har montert på flere av bilene mine.Bare følg bruksannvisningen så fixer du dette greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte defa på ene gamle bmw'en min og det var gjort på 1 time. Bare følg bruksannvisningen. Mulig det er litt mere knot på din men fortsatt enkelt selv om det er trangere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer også dette. Håper det er greit at jeg slenger meg med i tråden din... Må man ikke ut med en frostplugg da? Er dette enkelt...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer også dette. Håper det er greit at jeg slenger meg med i tråden din... Må man ikke ut med en frostplugg da? Er dette enkelt...?

 

 

 

På min A6 var det slangevarmer.Sjekk på defa.no:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok ut med tappepluggen på kjølesystemet, for og tappe av all kjøleveske! For så og montere element på anngitt slange i motorromet!

 

Hvor mye må du ut med for varm-up pakka?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A6 var det slangevarmer.Sjekk på defa.no:)

 

Så der, og det ser ut for at det er slangevarmer, ja. Er dette enkelt å montere selv da? Må jo spare penger der man kan ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går bra og montere selv. Monterte slangevarmer på passaten for noen år siden , grei sak det. På a6 var jeg så lat at jeg fikk det ordnet av en bekjent.(neida , hadde skada hånda så det var greit med hjelp.)

Tenkte på å mont. varm up men ble gledelig overrasket da det viste seg at varmen kommer ( varmeapp.asså ) med en gang.Nesten før jeg er ute av garagen.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ettermontert Warm Up pakke på min gamle 97 Passat. Den hadde slangevarmeren fra før så den monterte jeg ikke, men monterte tidsur, battlader og kupevarmer med tilhørende kabling. Det er helt greit å gjøre selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men, hvordan finner jeg ut om det er slangevarmer eller ikke på bilen min?? det er det store spørsmålet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men, hvordan finner jeg ut om det er slangevarmer eller ikke på bilen min?? det er det store spørsmålet...

 

Enten sjekke på defa.no eller ring vw forhandleren din:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men, hvordan finner jeg ut om det er slangevarmer eller ikke på bilen min?? det er det store spørsmålet...

 

http://www.defa.com og velg warmup

da kan du slå opp på VW Passat og velge motorkoden du har (den finner du i servicehefte,på motoren eller på klistrelappen i bagasjen.

Når du da har funnet varmeren som passer motoren kan du laste ned monteringsanvisningen og voila der står det om det er slangevarmer eller ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær også klar over at slangevarmer er betydelig dårligere enn blokkvarmer, og mange motorer kan bruke begge deler. Da er blokkvarmer absolutt å foretrekke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan bruke det varmeelementet som festes på bunnpanna og varmer olja. Den bør jo være mest mulig "tynnflytende" så fort som mulig etter start for best smøring.

 

Det er ikke alle motorer som dette elementet leveres til så sjekk med en Defaforhandler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På nyere dieselbiler er det stort sett slangevarmer. Vil ikke si at den er betydelig dårligere, men blokkvarmer er best. Det finnes kontaktvarmer også, som bare festes utenpå blokka. Funker greit det også. Det som jeg har hørt når det gjelder blokkvarmer, er at står den i leeeeeeeenge, så kan oljefilmen i syllinderene "fordampe". Det sliter under oppstart. Uansett hva du velger, så er det helt konge å ha varm bil når det kryper ned mot -25:) Jeg har hatt og montert flere warm up pakker, og nå har jeg den nyeste Smart start pakken. Ufattelig enkelt å montere, men så er det ufattelig trangt på nye biler:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du finner det meste av det du trenger for montering på http://www.defa.no Der er det monteringannvisning på det meste.også om du har slangevarmer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som er problemet er ikke hvordan jeg skal gjøre det. men, det står jo ikke forklart hvor i motorrommet jeg skal finne disse slangene jeg skal montere meg inn på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ringte mekonomen i dag. og fikk meg et sjokk... de skal ha nesten 1200 kroner for den motorvarmer plugget til bilen min...

 

1200 kroner er jo helt sinnsykt.. jeg har hørt om 700-800 men 1200 a gitt. sukk... ser da ikke ut som det blir varme på meg gitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ringte mekonomen i dag. og fikk meg et sjokk... de skal ha nesten 1200 kroner for den motorvarmer plugget til bilen min...

 

1200 kroner er jo helt sinnsykt.. jeg har hørt om 700-800 men 1200 a gitt. sukk... ser da ikke ut som det blir varme på meg gitt.

 

Prøv på din lokale Møller.... er billigere der ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.