#1 Skrevet Februar 13, 2007 Monterte i oktober nye justerbare rustfrie FK støtdempere på A6'n , i siste dagers vaskebrettføre i trondheim , har det begynnt å komme en stygg slaglyd fra venstre framdemper, høres nesten ut som demperen brekker iblandt. Spørsmålet er, kan dette være en bivirkning av det 16 kuldegradene ute ? bilen har ikke stått i varmere omgivelsere enn - 5 siden problemet oppstod.. Bilen brukes daglig og det kjøres 3 aktive mil daglig. Har i panikkens navn allerede bestill time på møller og undersøkt med FK leverandøren hvor kjapt ny demper kan anskaffes, men så slo det meg , temperaturen , er det noen grunn til å tro at et par timer i oppvarmet parkeringshus fikser biffen ? Minnes vagt å ha vært borti at støtdempere skaper seg i kulden ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2007 Oljen i støtdemperne blir selvsagt kaldere/tjukkere i kulda. Opplever dette med min bil også. Den har Cobra coiloversett. Er derimot ikke sikkert det er demperen som er problemet. Tenker da på at bilen har multilink forstilling som er kjent under navn som multiknirk/multiklakk. Mulig det er slakk/ulyd i en av bærearmene i forstillinga som med stive/kalde dempere fremtrer ekstra merkbart. Det er iallefall lov å håpe da en slik arm antagelig er lettere å skaffe og skifte enn selve demperen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2007 Oljen i støtdemperne blir selvsagt kaldere/tjukkere i kulda. Opplever dette med min bil også. Den har Cobra coiloversett. Er derimot ikke sikkert det er demperen som er problemet. Tenker da på at bilen har multilink forstilling som er kjent under navn som multiknirk/multiklakk. Mulig det er slakk/ulyd i en av bærearmene i forstillinga som med stive/kalde dempere fremtrer ekstra merkbart. Det er iallefall lov å håpe da en slik arm antagelig er lettere å skaffe og skifte enn selve demperen. Jeg kan støtte denne forklaringen, jeg har å en klakke lyd i forstillingen. Det er bærearmen som må skiftes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2007 Høres jo forsåvidt fornuftig ut. På fin vei merker jeg ingenting til hverken lyd eller noe. Men på vaskebrett og små dumper smeller/klakker det når demperen jobber. Hvis jeg står i døra på bilen å gynger opp og ned hører jeg også klakkelyden når demperen komprimeres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 15, 2007 Viste seg å være multilinkfuckup ja .. Nedre bærearm foran Venstre side byttet, så god som ny. 3500.- hos møller i trondheim. 50 minutter. Kaffe og avis inkludert. SKål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 15, 2007 3500.- hos møller i trondheim. 50 minutter. Kaffe og avis inkludert. SKål Skulle bare mangle til 3500 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...