problem: Cd spiller slår seg på etter at nøkkel er tatt ut. Tapper batteri

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 2000 Seat cordoba stasjonsvogn. Når jeg tar ut nøkkelen så slår cd spilleren og varma appratet seg av som vanlig.. men når som helst kan cd spilleren starte igjen.. det kan ta alt fra 2 sekunder til flere timer..

for at ikke det skal tappe batteriet tar jeg ut sikringen hver eneste gang jeg setter fra meg bilen..

Men jeg lurer på hvor feilen ligger ? er det i selve enheten altså den dobbel din greiene med varmeappratet og cd/kasett spiller eller tenningslåsen?

Ny enhet kostet vist nok 14K. da skal jeg heller leve med det.. men om det hadde vært noe enkelt så vil jeg gjerne ha det fikset.

Noen som har vært borte for det samme? syntest hvertfall bilen min er mistenkelig lik en polo stasjonsvogn hvertfall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mulig det er tenningsbakstykket i tenningslåsen ( elektrisk del av tenningslås ) som tuller. Vanlig at disse blir slitt etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har en 2000 Seat cordoba stasjonsvogn. Når jeg tar ut nøkkelen så slår cd spilleren og varma appratet seg av som vanlig.. men når som helst kan cd spilleren starte igjen.. det kan ta alt fra 2 sekunder til flere timer..

for at ikke det skal tappe batteriet tar jeg ut sikringen hver eneste gang jeg setter fra meg bilen..

Men jeg lurer på hvor feilen ligger ? er det i selve enheten altså den dobbel din greiene med varmeappratet og cd/kasett spiller eller tenningslåsen?

Ny enhet kostet vist nok 14K. da skal jeg heller leve med det.. men om det hadde vært noe enkelt så vil jeg gjerne ha det fikset.

Noen som har vært borte for det samme? syntest hvertfall bilen min er mistenkelig lik en polo stasjonsvogn hvertfall..

Det kan jo være flere ting. Men få kjørt diagnose på den, det kan være lagret feilkode (men det trenger ikke være det).

Det KAN være, som Bent Owe sier, den elektriske delen av tenningslåsen, men for å være helt ærlig er jeg ikke sikker på om det er problemet her. Men dette kan isåfall måles. Om du hadde kommet hit med bilen skulle jeg ihvertfall funnet ut det relativt kjapt (dvs så fort feilen fremtrer, jeg hadde satt på måleapparatene og latt det stå til feilen kom). Hadde varmeapparatviften også startet å snurre hadde jeg hatt tro på tenningslåsen. Det kan også være en feil i bryteren til CD spilleren slik at den tror noen trykker på knappen.

Og det kan sikkert være flere ting som jeg ikke tenker på i farta :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saken er den at når jeg vrir nøkkelen tilbake til siste hakket så stopper viften men cd spilelr forblir på.. disse to deler samme display. Så cd spiller skal kunne stå på når jeg har nøkkel i utgangsposisjon.. men i det nøkkelen dras ut av tenningen så slukker cd spiller og hele displayet blir dødt.. men så kan det når som helst starte displayet igjen og cd spiller starte.. men viften vil ikke starte..

Derfor virker det som om bilen tror at nøkkelen er fremdeles i tenningen på siste hakket... denne feilen kan komme når som helst.. men som oftest kommer den innen de 2 første minuttene etter jeg har tatt ut nøkkelen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saken er den at når jeg vrir nøkkelen tilbake til siste hakket så stopper viften men cd spilelr forblir på.. disse to deler samme display. Så cd spiller skal kunne stå på når jeg har nøkkel i utgangsposisjon.. men i det nøkkelen dras ut av tenningen så slukker cd spiller og hele displayet blir dødt.. men så kan det når som helst starte displayet igjen og cd spiller starte.. men viften vil ikke starte..

Derfor virker det som om bilen tror at nøkkelen er fremdeles i tenningen på siste hakket... denne feilen kan komme når som helst.. men som oftest kommer den innen de 2 første minuttene etter jeg har tatt ut nøkkelen..

Det kan selvfølgelig være styrestrømmen til CD spilleren som kødder, og at det kan være tenningslåsen som forårsaker det er ikke utenkelig. Måtte ha tatt ut spilleren, funnet ledningen med styrestrøm på, og målt denne når man vrir på tenningen og se om det fungerer som det skal, samt om det kommer spenning på denne av og til like etter at man har stoppet bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.