Anbefalte innlegg

Som sagt sliter jeg med Audi`n min...

Bilen "lugger" på jevn gass, ikke ved fult pådrag. Går ujevnt på tomgang og bruker mye bensin. Høy co også.

Sliter som F... med å finne feilen.: bh :: bråk :

Bytta lamba, da ble den bra i ca 2-3 timer. sota ned lambasonden på så kort tid.

Samme med plugger, soter de ned fort som bare det...

Virker som om den får for mye bensin på en måte.

Har også byttet begge tempsensorene.

Begynner å lure på om det kan være LMM eller styreenheten som er fucked!??

Noen forslag!!??!!

 

Mvh

 

kIM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ett bilde av motoren din så skal jeg peke på hva du skal bytte, det dreier seg bare om en føler og ikke om noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ett bilde av motoren din så skal jeg peke på hva du skal bytte, det dreier seg bare om en føler og ikke om noe annet.

 

Hope so...

 

Her er bilder

 

Mvh

 

Kim

P1290053.jpg

P1290054.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satte piler på de to følerene, nå husker jeg ikke om det var den som den gule pilen peker mot eller den røde pilen du skulle bytte, men en av dem går til "motorstyring" og den andre går til temperaturgiver i dæsjbord. Det er den som går til "motorstyring" du skal bytte ut.

 

Napp ut en av dem og sjekk om temperaturgiver i dæsjen synker, hvis den synker så er det den andre du skal bytte.

P1290054.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du leser hva han skriver så har han byttet begge tempfølerene.

 

Det kan godt være MAF problem, og det kan være annet. Kjør diagnosetester, da finner man ut av det, og slipper å bytte deler for mange tusen før man treffer riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du leser hva han skriver så har han byttet begge tempfølerene.

 

Det kan godt være MAF problem, og det kan være annet. Kjør diagnosetester, da finner man ut av det, og slipper å bytte deler for mange tusen før man treffer riktig.

 

 

Som sagt ja, byttet begge tempfølerne..

Har også tatt diagnose, uten hell selfølgelig..

Byttet tomgangsregulator, fordeler, fordelerlokk, pluggledninger, coilkabel, plugger, lamba(var det eneste som hjalp litt,funka bra i ca3 timer): klø :

Begynner å bli rimlig lei nå!!

Har også hatt en gjeng, merk mine ord GJENG bilmekkanikere å sett på den...

Etter mye prakk så sto det tre gubb og: klø :

Lett dette, nei!

Håper det fins noen guruer her inne da, som kan hjelpe...

 

Mvh

 

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt ja, byttet begge tempfølerne..

Har også tatt diagnose, uten hell selfølgelig..

Byttet tomgangsregulator, fordeler, fordelerlokk, pluggledninger, coilkabel, plugger, lamba(var det eneste som hjalp litt,funka bra i ca3 timer): klø :

Begynner å bli rimlig lei nå!!

Har også hatt en gjeng, merk mine ord GJENG bilmekkanikere å sett på den...

Etter mye prakk så sto det tre gubb og: klø :

Lett dette, nei!

Håper det fins noen guruer her inne da, som kan hjelpe...

 

Mvh

 

Kim

 

Om du har kjørt diagnosetester, og den gikk igjennom MAF testen der så ER maf'en din god, da må det være noe annet. Hvilke diagnosetester er kjørt da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har kjørt diagnosetester, og den gikk igjennom MAF testen der så ER maf'en din god, da må det være noe annet. Hvilke diagnosetester er kjørt da ?

 

Bosch diagnosetester som er kjørt...

 

Mvh

 

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bosch diagnosetester som er kjørt...

 

Mvh

 

Kim

 

Hva ? Bosch diagnosetester ? Javel, hva går disse testene ut på da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt ja, byttet begge tempfølerne..

Har også tatt diagnose, uten hell selfølgelig..

Byttet tomgangsregulator, fordeler, fordelerlokk, pluggledninger, coilkabel, plugger, lamba(var det eneste som hjalp litt,funka bra i ca3 timer): klø :

Begynner å bli rimlig lei nå!!

Har også hatt en gjeng, merk mine ord GJENG bilmekkanikere å sett på den...

Etter mye prakk så sto det tre gubb og: klø :

Lett dette, nei!

Håper det fins noen guruer her inne da, som kan hjelpe...

 

Mvh

 

Kim

 

Bytt strømforsyningsrelè til motorstyreenheten du...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ? Bosch diagnosetester ? Javel, hva går disse testene ut på da ?

 

ops :P hehe..

 

missforstod litt jeg:D

bare vanlig feiløking... fikk opp følgende feil;

 

1. Tomgangsregulator(øvre grense oversteget) ?? ikke peiling på hva det betyr...

2. Lambasonde(regulerer ikke) lamba byttet..

Alle feil ble slettet.

 

Men det som er rart er at den soter ned pluggene fort som bare det, samme med lamba`n!?! : klø : hva som gjør det da?

Jeg tror det har noe med reguleringen av drivstoffmengde?!?

For som sagt tidligere lugger den på jevn gass, men går reint når jeg "bruker" bilen litt.

Men jeg er ikke verdensmester, langt derifra:o

 

Mvh

 

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ops :P hehe..

 

missforstod litt jeg:D

bare vanlig feiløking... fikk opp følgende feil;

 

1. Tomgangsregulator(øvre grense oversteget) ?? ikke peiling på hva det betyr...

2. Lambasonde(regulerer ikke) lamba byttet..

Alle feil ble slettet.

 

Men det som er rart er at den soter ned pluggene fort som bare det, samme med lamba`n!?! : klø : hva som gjør det da?

Jeg tror det har noe med reguleringen av drivstoffmengde?!?

For som sagt tidligere lugger den på jevn gass, men går reint når jeg "bruker" bilen litt.

Men jeg er ikke verdensmester, langt derifra:o

 

Mvh

 

Kim

 

 

Som sagt, det kan godt være MAF (eller LMM som endel liker å kalle det). Men kjør en diagnosetest (full throttle run) på den så ser man om den er god eller ikke.

 

Kommer noen feilmeldinger tilbake da etter sletting. Har du tallkodene på dem ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk bensintrykksregulatoren. Var ute for samme problem på en 3.6 V8 og den var synderen. Sitter på/ved bensinslanger/dyser, en metallsak med to store bensinslanger og en liten vakuumslange tilkoblet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt strømforsyningsrelè til motorstyreenheten du...

 

2.nd that.. Søker du på forumet finner du bilde av reléet til cabben med samme motor, og feilen på den begynte med den samme oppførselen! Enkelt og kjapt å sjekke, i hvertfall.

Det sitter forresten i en holder under rattstammen sammen med noen andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk bensintrykksregulatoren. Var ute for samme problem på en 3.6 V8 og den var synderen. Sitter på/ved bensinslanger/dyser, en metallsak med to store bensinslanger og en liten vakuumslange tilkoblet..

 

Dooh.... : dum :

faen det har jeg helt glemt:o hehe

tenker ikke på det enkleste...

takk for tipset:)

Fikk sjekka bensintrykket i dag! det var på 4,6 bar, skal være 2,5...

litt høyt kansje: rolleyes

må bytte bensintrykksregulatoren i morgen, samt lamba igjen. ettersom den mest sannsynligvis har tatt kvelden å, etter all nedsotingen?!?

 

Mvh

 

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter med samme problemer på lik motor. Har hatt flere diagnosetester og et par "guruer" har sett på den uten at noen har funnet ut av feilen. Får ta en sjekk av bensintrykket jeg også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dooh.... : dum :

faen det har jeg helt glemt:o hehe

tenker ikke på det enkleste...

takk for tipset:)

Fikk sjekka bensintrykket i dag! det var på 4,6 bar, skal være 2,5...

litt høyt kansje: rolleyes

må bytte bensintrykksregulatoren i morgen, samt lamba igjen. ettersom den mest sannsynligvis har tatt kvelden å, etter all nedsotingen?!?

 

Mvh

 

Kim

 

Ble den bra etter skifte av bensintrykksregulator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter på bensintrykksregulatoren ennå...

Kommer i morgen.

Skal få høre da, om det blir noen forandring:)

Håper det

 

Mvh

 

KIM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skiftet bensintrykksregulatoren i dag...

eneste forandring var høyere bensintrykk!: eek :

5,5 bars bensintrykk nå..: klø : gir faen med opp snart jeg altså: bh : : bh :

Forslag noen?????: klø :

 

Mvh

 

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du orden på dette? Lugga den hele tia, eller bare ved varmt vær feks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva ble løsningen her? driver med samme bil med samme motor og samme problem...

 

høggern?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk vært borti at den nye tempsensoren også var gåen, prøv i det minste å plugge den ut/inn for å se om det blir noen endring!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.