#1 Skrevet Februar 13, 2007 Hatt en del tilfeller nå hvor viskerne bare fortsetter enda jeg slår av bryteren. Intervall funker helt fint, men går i normal fart når jeg slår av bryteren. Hender den nøler litt i stopposisjon før den fortsetter. Virker som det eneste som hjelper er å kjøre på fullt en liten stund, og ser ut til å ha sammenheng med fuktig vær. Hvordan fungerer denne stopposisjonen? Er det en bryter der eller ligger dette inni motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 15, 2007 Da var reléet byttet, uten at det hjalp det spøtt. Ser nå at viskeren kan stoppe fullstendig også, i tilfeldig posisjon. Så står den der i ~1 minutt og plutselig starter den igjen. Har fiklet med bryteren på rattet uten at det har noen som helst betydning? Hjelp! Hvor sitter denne feilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 15, 2007 uten at jeg vet hvorfor, men jeg hadde samme feil på vidusvisker bak, kun i fuktig vær. skrudde fra hverandre alt, og tok ut selvemotoren og åpnet den (vet ikke hva det kalles) lot de tørke inne og satte det sammen igjen og alt har vært fint siden, ikke byttet releè......som sagt aner ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 15, 2007 Hadde et lignende problem på vinterbilen (Golf 1, men problemet er likevel universalt) tidligere i vinter. Da hadde det rent vann inn i bilen så sikringsboksen (og følgelig releplata også) var full av vann. Nå regner jeg ikke med at dette er tilfelle på bilen din (dersom sikringsboksen sitter inne i kupeen), men det er ikke utenkelig at stikkeren på viskermotoren din er full av vann. Jeg plukket av alle stikkerne og blåste det hele tørt med trykkluft. Da var det "adieu" til problemene:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 15, 2007 Ja, jeg mistenker også at det sitter elektronikk i/ved motoren. Bare så kjedelig å kaste mange $ ut vinduet hvis det skulle være noe annet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 15, 2007 Hadde et lignende problem på vinterbilen (Golf 1, men problemet er likevel universalt) tidligere i vinter. Da hadde det rent vann inn i bilen så sikringsboksen (og følgelig releplata også) var full av vann. Nå regner jeg ikke med at dette er tilfelle på bilen din (dersom sikringsboksen sitter inne i kupeen), men det er ikke utenkelig at stikkeren på viskermotoren din er full av vann. Jeg plukket av alle stikkerne og blåste det hele tørt med trykkluft. Da var det "adieu" til problemene:). Takker for den. Får se om jeg klarer å finne frem til motoren en dag =) Godt mulig du har rett, da problemet dukket opp på den mest grisete dagen på E18 så lenge jeg kan huske... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 15, 2007 Hadde samme problem på Santanaen til en kamerat for mange år siden. Da var det kontaktpunktene i en kontaktskive ved pussermotoren, den som bl.a. gir signal om hvor på ruta viskeren befinner seg, som var skitten sånn at det var bare sporadisk kontakt.. Renset denne, og alt ble bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 24, 2007 Overraskende nok hadde Spangen rett - igjen :-) http://bryhni.com/~christbw/pics/IMAGE_014.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...