Anbefalte innlegg

Hadde en scan på bilen i forbindelse med installasjon av RNs-e, og da kom denne opp:

-----------------------------------------

Address 35: Centr. Locks

Part No: 4B0 962 258 D

Component: Zentralverriegelung D35

Coding: 06721

Shop #: WSC 02325

 

3 Faults Found:

01366 - Opened Due to Crash Signal

35-00 - -

00955 - Key 1

09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

01560 - Passenger Door

60-10 - Won't Safe - Intermittent

----------------------------------------------

 

Noen som vet hva dette betyr? Har vært inne på Ross-tech og funnet to av de, men skjønner fortsatt ikke bæret....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en scan på bilen i forbindelse med installasjon av RNs-e, og da kom denne opp:

-----------------------------------------

Address 35: Centr. Locks

Part No: 4B0 962 258 D

Component: Zentralverriegelung D35

Coding: 06721

Shop #: WSC 02325

 

3 Faults Found:

01366 - Opened Due to Crash Signal

35-00 - -

00955 - Key 1

09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

01560 - Passenger Door

60-10 - Won't Safe - Intermittent

----------------------------------------------

 

Noen som vet hva dette betyr? Har vært inne på Ross-tech og funnet to av de, men skjønner fortsatt ikke bæret....

 

 

Slett og kjør en ny scan!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en scan på bilen i forbindelse med installasjon av RNs-e, og da kom denne opp:

-----------------------------------------

Address 35: Centr. Locks

Part No: 4B0 962 258 D

Component: Zentralverriegelung D35

Coding: 06721

Shop #: WSC 02325

 

3 Faults Found:

01366 - Opened Due to Crash Signal

35-00 - -

00955 - Key 1

09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

01560 - Passenger Door

60-10 - Won't Safe - Intermittent

----------------------------------------------

 

Noen som vet hva dette betyr? Har vært inne på Ross-tech og funnet to av de, men skjønner fortsatt ikke bæret....

 

 

Nr1 (01366) - Sannsynligvis kjørt output test på systemet uten å ha slettet feilkoder. Evt. har du krasjet.

 

Nr2 (00955) - Feil med fjernstyrt sentrallås. Slett alle nøkler og programmer opp pånytt. Det er nøkkel nr 1 (memory position nr 1) som er problemet. Men det er jo umulig å vite hvilken nøkkel som er "nr 1".

 

Nr3 (01560) - Sannsynligvis en elektrisk feil i passasjerdør låsen. Enten en mikrobryter eller en motor. Kan også være ledningsbrudd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr1 (01366) - Sannsynligvis kjørt output test på systemet uten å ha slettet feilkoder. Evt. har du krasjet.

 

Nr2 (00955) - Feil med fjernstyrt sentrallås. Slett alle nøkler og programmer opp pånytt. Det er nøkkel nr 1 (memory position nr 1) som er problemet. Men det er jo umulig å vite hvilken nøkkel som er "nr 1".

 

Nr3 (01560) - Sannsynligvis en elektrisk feil i passasjerdør låsen. Enten en mikrobryter eller en motor. Kan også være ledningsbrudd.

 

 

Mest sannsynlig er det ikke en reell feil på hverken den ene eller den andre du nevner. Sporadiske feil er ting som kan ha rot i en hel del tilfeldige årsaker så å gjøre noe som helst før man har kjørt en ny scan ville jeg sett på som i beste fall unødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsynlig er det ikke en reell feil på hverken den ene eller den andre du nevner. Sporadiske feil er ting som kan ha rot i en hel del tilfeldige årsaker så å gjøre noe som helst før man har kjørt en ny scan ville jeg sett på som i beste fall unødvendig.

 

Da satser vi på det ! :)

 

Forøvrig, hva menes med "intermittent" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da satser vi på det ! :)

 

Forøvrig, hva menes med "intermittent" ?

 

Det er engelsk for sporadisk, altså noe som kommer og går - Feil kan i beste fall utløses av en ikke-reell feil, og blir da stående som en feil av sporadisk type.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er engelsk for sporadisk, altså noe som kommer og går - Feil kan i beste fall utløses av en ikke-reell feil, og blir da stående som en feil av sporadisk type.

 

Jeg spurte ikke hva intermittent betyr, jeg kan da språk. Jeg spurte hva som MENES med intermittent. Og nei, det er ikke at det er en feil som kommer og går. Vil du forsøke deg en gang til ?

 

Kjenner du ikke VAG sin oppbygning av systemet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er engelsk for sporadisk, altså noe som kommer og går - Feil kan i beste fall utløses av en ikke-reell feil, og blir da stående som en feil av sporadisk type.

 

Tror vi kjører en liten test.

 

La oss si at jeg har en dårlig kontakt i ledningen til luftmengdemåleren (typisk problem, som burde gjøre det lett for deg).

 

Jeg har vært ute på 3 kjørerturer idag. På den første kjøreturen så ble det brudd i ledningen, og feilkode lagret.

 

Det samme skjedde på de 2 siste turene. Når jeg kjørte over noen humper ble det ett kort brudd i ledningen til MAF'en.

 

Dersom jeg scanner bilen uten å stoppe bilen etter siste tur, vil det da stå intermittent på feilkoden ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vi kjører en liten test.

 

La oss si at jeg har en dårlig kontakt i ledningen til luftmengdemåleren (typisk problem, som burde gjøre det lett for deg).

 

Jeg har vært ute på 3 kjørerturer idag. På den første kjøreturen så ble det brudd i ledningen, og feilkode lagret.

 

Det samme skjedde på de 2 siste turene. Når jeg kjørte over noen humper ble det ett kort brudd i ledningen til MAF'en.

 

Dersom jeg scanner bilen uten å stoppe bilen etter siste tur, vil det da stå intermittent på feilkoden ?

 

 

Altså kamerat, dette blir veldig OT, og hvis du føler jeg feilinformerte deg så beklager jeg. Er du ute etter å være frekk eller krangle så får du finne en annen partner.

 

Trådstarter; beklager OT.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså kamerat, dette blir veldig OT, og hvis du føler jeg feilinformerte deg så beklager jeg. Er du ute etter å være frekk eller krangle så får du finne en annen partner.

 

Trådstarter; beklager OT.

 

Jeg er ikke ute etter å være frekk eller krangle. Jeg ville bare få bekreftet mine mistanker.

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom jeg scanner bilen uten å stoppe bilen etter siste tur, vil det da stå intermittent på feilkoden ?

 

Siden du allerede vet svaret så foreslår jeg at du istedet forklarer det og også forteller oss hva intermittent betyr i VAG sammenheng slik vi alle kan lære noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser dette sporet fullstendig av, men takk alle sammen for svarene...

 

 

Jeg får håpe jeg ikke har krasjet, det tror jeg jeg hadde husket... : faint :

 

Men jeg har bare hatt bilen i 2 mnd...

 

Kodene ble slettet, men de kom opp på neste scan 5 min etterpå.

Jeg har funnet noen glassbiter under førersetet, og ser også at ruten som er på førersiden ikke er original... Kan dette ha noe med saken å gjøre? At det har vært innbrudd i bilen en gang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser dette sporet fullstendig av, men takk alle sammen for svarene...

 

 

Jeg får håpe jeg ikke har krasjet, det tror jeg jeg hadde husket... : faint :

 

Men jeg har bare hatt bilen i 2 mnd...

 

Kodene ble slettet, men de kom opp på neste scan 5 min etterpå.

Jeg har funnet noen glassbiter under førersetet, og ser også at ruten som er på førersiden ikke er original... Kan dette ha noe med saken å gjøre? At det har vært innbrudd i bilen en gang?

 

Merkelig at feilkodene kom igjen altså, ifølge enkelte her skulle jo ikke det skje :-)

 

Jeg skrev vel forsåvidt det meste jeg har i hodet i innlegget ovenfor, men du kan maile meg autoscan på bildiagnose gmail com så skal jeg ta en titt i de littelære værker og vri huet litt for å se om jeg kan komme på noen felles ting for disse feilkodene.

 

Kan være at jeg må ha inn pumpa di for sjekk for å klare å komme opp med en løsning, men det får vi isåfall ta litt etterhvert (om du ønsker).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig at feilkodene kom igjen altså, ifølge enkelte her skulle jo ikke det skje :-)

 

 

Hei igjen Tarjei; regner med at det er meg du sikter til i posten din og egentlig burde jeg vel anse meg selv for god til å en gang bruke energi på å kommentere utspillet ditt, men ettersom du i beste fall har problemer med å sitere / gjengi mine kommentarer (eller i verste fall ikke kan lese??) så ser jeg meg nødt til å presisere at mitt innlegg ba trådstarter om en ny scan for å se om dette er feilkoder som kom tilbake, før man begynte eventuelle større tiltak. Det ble ikke, jeg gjentar, IKKE sagt at disse ikke ville komme tilbake.

 

Håper dette bidrar til økt forståelse av mitt utspill, Herr Lundarvollen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.