Anbefalte innlegg

Finnes det noen smart måte å slippe at lyktespylerne spyler frontlyktene, automatisk når man spyler frontruta?

Stod inne i en vaskehall for et par dagen siden. Vasket bilen, tørket den godt, pakket sammen vaskeutstyret mitt å var på vei til å kjøre ut.

Men tror dere ikke jeg klarte å komme borti vindusspylehendelen, å vips var hele den nyvaskede tørre bilen overspylet med spylevæske!!!: bh :

Så da var det fram med vann å pusseskinn igjen: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen smart måte å slippe at lyktespylerne spyler frontlyktene, automatisk når man spyler frontruta?

Stod inne i en vaskehall for et par dagen siden. Vasket bilen, tørket den godt, pakket sammen vaskeutstyret mitt å var på vei til å kjøre ut.

Men tror dere ikke jeg klarte å komme borti vindusspylehendelen, å vips var hele den nyvaskede tørre bilen overspylet med spylevæske!!!: bh :

Så da var det fram med vann å pusseskinn igjen: bh :

Mulig det går ann og disable i VAGcom på din. : klø :

Hvis ikke det går kan du ta av fangeren og koble i fra spylerene,deretter blende slangen(e) som går til spylerene? ;) Men da funker de jo ikke når du trenger de heller. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A6 spyler den ikke lyktene hver gang , men ca hver 3 gang jeg spyler ruta , er dette noen instillinger man kan forandre på i VAG Com ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A6 spyler den ikke lyktene hver gang , men ca hver 3 gang jeg spyler ruta , er dette noen instillinger man kan forandre på i VAG Com ???

Den spyler lyktene når lyset er på og du holder inne spylerhendelen i mer enn ca 1 sekund. Skal du bare spyle ruta, må du ta flere korte støt og ikke holde inn hendelen. Har nok ikke noe med antallet ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den spyler lyktene når lyset er på og du holder inne spylerhendelen i mer enn ca 1 sekund. Skal du bare spyle ruta, må du ta flere korte støt og ikke holde inn hendelen. Har nok ikke noe med antallet ganger.

Hmmm , ok , men det bare virker som om den spyler lyktene kun en gang i blant... men kan godt være det er som du sier..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er to forskjellige pumper, en til ruten(e) og en til lyktene så kan du jo enkelt og greit bare dra ut kontakten til pumpen som spyler lyktene? Får vel muligens opp feilmelding da men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge man holder i hendelen har ikke noe å si.

Den spyler automatisk lyktene ved hvert 5. gangs bruk.

Å den spyler alltid første gang man bruker spyleranlegget etter at tenningen slås på.

Det kjipe er at den spyler uansett hvilken innstilling man har lysbryteren på, har ikke lyst til å koble systemet helt ut heller, men skulle gjerne hatt det sånn at når jeg kjører med tåkelys på så spyler den ikke lysa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kjipe er at den spyler uansett hvilken innstilling man har lysbryteren på, har ikke lyst til å koble systemet helt ut heller, men skulle gjerne hatt det sånn at når jeg kjører med tåkelys på så spyler den ikke lysa.

Da tar du bare spenning fra tåkelysene til et rele til spylervæskepumpa slik at spylerpumpa til lyktene ikke får spenning når tåkelysene er på. Det skal gå bra, men om autochecken er glad i dette vet jeg ikke..... : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min C4 har jeg enkelt og greit dratt ut ledningen fra pumpa, vips så varer spylervæska mer enn tre dager.. Dessuten holder vi vel bilene rene uansett? Såå møkkete blir de ikke ofte at lyktespyleren hjelper stort.. Eller?

Ingen autocheck som reagerer på min, i hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjør som meg.. slå av lysene når du spyler vinduet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min C4 har jeg enkelt og greit dratt ut ledningen fra pumpa, vips så varer spylervæska mer enn tre dager.. Dessuten holder vi vel bilene rene uansett? Såå møkkete blir de ikke ofte at lyktespyleren hjelper stort.. Eller?

Akkurat, bilen er jo aldri så skitten at den trenger lyktespyling.

Skulle bilen være SÅ skitten funker ikke lyktespyling noe bra alikevel.

Snakket med en kar på mitt lokale vw verksted, han sa at det ikke gikk å omprogrammere dem, men kunne prøve å ta ut sikringen.

Men da kommer det vel opp en feilmelding.

Syntes det er umåtelig teit at det ikke er en eneste innstilling på lysbryteren der den ikke spyler automatisk !: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjør som meg.. slå av lysene når du spyler vinduet..

Går ikke å skru av lysene på nye passat med xenon, den spyler uansett innstilling på lysbryteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tar du bare spenning fra tåkelysene til et rele til spylervæskepumpa slik at spylerpumpa til lyktene ikke får spenning når tåkelysene er på. Det skal gå bra, men om autochecken er glad i dette vet jeg ikke..... : eek :

Begynner ikke å koble om ledninger på en helt ny bil, ikke har jeg lyst å ikke har jeg kompetanse til det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nja.. skal ikke spyle om den står på 0.. Trodde jeg hadde testet det på en Golf med xenon.. om du kun kjører park da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine A6'er ('96 og '02) har jeg koplet tåkelysene som kjørelys og lyktespylerne er ikke i aktivitet før jeg slår på hovedlys (nærlys). Dette begrenser i alle fall spylevæskeforbruket en god del. Dersom man ønsker å også kople ut lyktespylerne når hovedlysene er på, kan sikkert dette gjøres på måter som allerede er nevt. Alternativt kan man legge lyktespylepumpen på en egen bryter slik at den kan aktiveres ved behov. Etter min oppfatning er det dumt å sette de helt ut av drift når de først er der..........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine A6'er ('96 og '02) har jeg koplet tåkelysene som kjørelys og lyktespylerne er ikke i aktivitet før jeg slår på hovedlys (nærlys). Dette begrenser i alle fall spylevæskeforbruket en god del. Dersom man ønsker å også kople ut lyktespylerne når hovedlysene er på, kan sikkert dette gjøres på måter som allerede er nevt. Alternativt kan man legge lyktespylepumpen på en egen bryter slik at den kan aktiveres ved behov. Etter min oppfatning er det dumt å sette de helt ut av drift når de først er der..........

Og hvordan satt du tåkelysene som kjørelyp på 02 A6'n ??? har en 02 A6 selv hvor jeg gjerne skulle endret dette fra vanlig kjørelys til tåke/park

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nappe ut sikringen går jo! har gjort det på min golf 4. fungerer bra det.!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvordan satt du tåkelysene som kjørelyp på 02 A6'n ??? har en 02 A6 selv hvor jeg gjerne skulle endret dette fra vanlig kjørelys til tåke/park

Du må inn bak lysbryteren; finn ledningen som går til tåkelys og kople kjørelyset til denne. Du må huske å klippe den eksisterende forbindelsen som gir "kjørelysspenning" til hovedlysene. Det er noen år siden jeg gjennomførte denne operasjonen så jeg husker dessverre ikke fargekode, klemmenummer o.s.v.. Da jeg først var i gang under instrumentpanelet, benyttet jeg også sjansen til å kople om slik at instrumentlysene heller ikke lyser sammen med kjørelyset (pluss at skjermen på navigasjossystemet er i "dagslysmodus" når kjørelysene er tent), men det var en litt mer omstendelig prosess ...... :o). Det eneste som lyser i instr.panelet når kjørelysene er tent er "armene" på turteller, speedometer, tank, temp o.s.v. - ganske stilig faktisk. Jeg regner også med at jeg slipper plunderet med å bytte pærer i brytere for setevarme o.s.v. siden de først blir belyst når jeg går over på park/hovedlys. For å øke levetiden på pærene i kjørelyset (altså tåkelyset) koplet jeg også inn en likeretterbro i serie med kjørelysene slik at spenningen til pærene ble redusert med ca. 1 volt (joda, jeg vet at det er likespenning i bilen, men en likeretterbro er en grei måte å redusere spenningen på). Det er mulig dette høres litt sært ut, men det har i alle fall fungert upåklagelig i noen år.......so far so good :o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter en pumpe på veskebeholderen.. napp ut ledningen.. Det er en pumpe til lyktene, og ett til vinduene.. en av de er riktig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.