Alarmen starter av seg selv (muligens sammenheng med Defa warmup)

Anbefalte innlegg

Våknet i natt av at alarmen min gikk.

Løp bort til vinduet, men der var det ikke noe å se. Trykket så på lås-opp på nøkkelen og alarmen sluttet. Når bilen låste seg igjen etter ca 1min så gikk alarmen igjen. Slik fortsatte det intill jeg låste opp bilen og åpnet døra, slik at den ikke låser seg igjen.

Dette skjedde mens motorvarmer og kupè varmer gikk. (programert til å starte kl.05) Nå står bilen låst på jobben, og alt er normalt, men nå er heller ikke defa`n koblet til.

Noen som har vært borti dette tidligere?

Jeg byttet glødeplugger på bilen i går, samt sveiset noe eksos, kan det ha fått alarmen til å bli koko?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en Defa alarm du har kan du jo lese ut hvilken sensor som har forårsaket alarmen. Skulle ikke forundre meg stort om kupèvarmeren har satt wunderbaumen i speilet i bevegelse sånn at bevegelsessensoren har slått seg ut;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe er vel ikke bevegelsessensor inne i bilen?

Helt sprøtt at du foreslo det for jeg hang faktisk opp en baum i speilet i går også.

Tror ikke alarmen er fra Defa, kun warmup pakken. alarmen er vel standard VW.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalalarmen har nok bevegelsessensor, og jeg har vært borti at viften i kupévarmeren kan utløse alarmen. Bevegelsen i denne kan være nok..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe er vel ikke bevegelsessensor inne i bilen?

Helt sprøtt at du foreslo det for jeg hang faktisk opp en baum i speilet i går også.

Tror ikke alarmen er fra Defa, kun warmup pakken. alarmen er vel standard VW.

Litt avhengig av biltype og modell vil det normalt være bevegelsesensor ja.

Les av diagnosen og se hva som har utløst alarmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt avhengig av biltype og modell vil det normalt være bevegelsesensor ja.

Les av diagnosen og se hva som har utløst alarmen.

Har vag-com, men hvor er det man ser logg for alarmen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vag-com, men hvor er det man ser logg for alarmen?

35 eller 46 avhenging av hvilken bil du har. Forutsatt at du har audi eller VW da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til tider samme problem. Bare å slå av innvendig sensor, eller ta en runde med støvsugern..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til tider samme problem. Bare å slå av innvendig sensor, eller ta en runde med støvsugern..

Kan du utdype det med å slå av innvendig sensor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke kjennskap til Passat, men i min S6 (C4) er det en liten knapp nede på B-stolpen. Mener bruksanvisning på original alarm skal finnes i bilens instruksjonsbok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig å både redusere følsomheten på sensoren, samt slå den helt av, med diagnoseutstyr.

Men konsentrer deg om å finne ut hvilken sensor som løste ut alarmen du, og få rettet feilen.

Da slipper man dårlige jallaløsninger og forsikringssvindel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OBS: Sveising _kan_ gi elektronikkskader, det er i hvertfall anbefalt å koble fra minus-pol ved sveising, sikkert forskjell på typen sveis.

Diagnose høres ut som en fin ting..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite strøm? da går vell alarmen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

'defa pakka har batterilader så det er ikke lite strøm..

Nå sitter jeg her med vag com, kan noen forklare hvordan jeg finner ut hvilken sensor som har trigget alarmen??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noe av det samme på Min A4, men da var det panseret som ikke var helt igjen. Så det ikke før dagen atter pga mørkt ute og masse is på bilen.. Desverre ikke kjennskap til hvordan stille alarmen i vag-com, men står vell kanskje noe på ross-tech sine sider om ingen andre her vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

'defa pakka har batterilader så det er ikke lite strøm..

Nå sitter jeg her med vag com, kan noen forklare hvordan jeg finner ut hvilken sensor som har trigget alarmen??

Hmm, du vet ikke hvordan du leser ut feilkoder med VAG-COM ? Hva er igrunn da poenget med å ha systemet når du ikke engang kan bruke de aller enkleste funksjonene i programmet ?

Det står forøvrig godt forklart i manualen til softwaren så da må du nesten se der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet godt hvor jeg leser ut feilkoder, men du skjlnner det at alarmen har ikke en egen knapp på hovedsiden i vagcom. Finner ikke noe på dette hos ross-tech heller, derfor spør jeg her, siden det var noen her som påstod at det gikk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei men kjære deg da, jeg sa jo hvor du skulle lete tidligere i tråden. Har du ikke lest det da ?

Siden du fortsatt ikke har nevnt hvilken bil det er snakk om kan jeg ikke gi noe mere nøyaktig. Men det er enten 35 eller 46.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat 3B/B5 1998 1,9tdi syncro.

35 eller 46 sier meg ikke noe dessverre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passat 3B/B5 1998 1,9tdi syncro.

35 eller 46 sier meg ikke noe dessverre..

Hadde trengt motorkoden også, men det er en annen sak.

Den aller aller første skjermen du kommer inn på når du starter VC der trykker du "SELECT" knappen øverst til venstre. Da kommer du inn på en ny side der det står endel tall (med beskrivelse). På en av disse står det 35-Cent. locks, og på en annen 46-Cent. conv.

Tror du det skulle være mulig at jeg har hjulpet deg nok nå ? Om ikke så får du koble opp maskinen til bilen, og trådløst nett (om du har) og la meg fjernstyre maskinen din så skal jeg hjelpe deg slik. Evt. må du komme hit så skal jeg løse problemet ditt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du defa pakke,og alarmen gikk idet den er programmert til å starte,er det garantert kupesensoren din som detektere bevegelse\støy.

Har akkurat samme på min S4. Botemiddel; Slå av kupesensor(nede på b-stolpe) eller få ditt lokale verksted til å justere følsomheten på kupesensoren.

Jeg slår av kupesensoren.

Mvh.

Stian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde trengt motorkoden også, men det er en annen sak.

Den aller aller første skjermen du kommer inn på når du starter VC der trykker du "SELECT" knappen øverst til venstre. Da kommer du inn på en ny side der det står endel tall (med beskrivelse). På en av disse står det 35-Cent. locks, og på en annen 46-Cent. conv.

Tror du det skulle være mulig at jeg har hjulpet deg nok nå ? Om ikke så får du koble opp maskinen til bilen, og trådløst nett (om du har) og la meg fjernstyre maskinen din så skal jeg hjelpe deg slik. Evt. må du komme hit så skal jeg løse problemet ditt.

@Tarjei

Jo takk, burde få det til nå :) har ikke rukket å teste igjen. Men hvis jeg husker rett så kommer jeg ikke inn på Cent conv modulen. Og Cent locks gir ingen feilkoder.

Motorkoden er AFN. Men alarmen er vel noe lunde standardisert er den ikke? Er det forskjell på alarmene basert på motorkode?

@Stian

Mulig jeg spør dumt, men nederst på B stolpen, hvordan kan den sensoren oppdage bevegelse når den er plassert der nede? Trodde sensoren var den "klumpen" midt i defrost dysene ved frontruta...

Kan man sette noe tape over den sensoren for å unngå at den skal reagere?

Først må jeg vel få bekreftet at det faktisk er den sensoren som utløser alarmen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Tarjei

Jo takk, burde få det til nå :) har ikke rukket å teste igjen. Men hvis jeg husker rett så kommer jeg ikke inn på Cent conv modulen. Og Cent locks gir ingen feilkoder.

Motorkoden er AFN. Men alarmen er vel noe lunde standardisert er den ikke? Er det forskjell på alarmene basert på motorkode?

@Stian

Mulig jeg spør dumt, men nederst på B stolpen, hvordan kan den sensoren oppdage bevegelse når den er plassert der nede? Trodde sensoren var den "klumpen" midt i defrost dysene ved frontruta...

Kan man sette noe tape over den sensoren for å unngå at den skal reagere?

Først må jeg vel få bekreftet at det faktisk er den sensoren som utløser alarmen..

Om det ikke er feilkoder på 35 så prøv 45 da. Er det ingenting der heller / eksisterer ikke så har du ikke original alarm.

Det er forsåvidt korrekt at alarm nok er standarisert, men jeg kommer ikke inn på systemet uten å angi noen motorkode, og det er like greit å angi riktig.

Den "klumpen" du snakker om midt i defroster dysene er nok solsensoren for klima anlegg. Han snakket vel om BRYTEREN for interiørsensorene, og ikke selve sensorene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny info:

Alarmen har oppført seg fint noen dager nå, jeg fjernet wunderbaumen og trodde det var det som var feilen.

-Neida.

I dag begynte den igjen. Nå gikk også interiør lyset på når jeg var ute å kjørte.--

Tenkte at det måtte være noe galt med en av bryterene til en av dørene.

VagCom sier dette:

Control Module Part Number: 1J0 959 799 J

Component and/or Version: 0E Zentral-SG Komf.0001

Software Coding: 04097

Work Shop Code: WSC 05311

Additional Info: 1J1959801B 0E Tõrsteuerger. FS0022

Additional Info: 1J1959802C 0E Tõrsteuerger. BF0022

Additional Info: 1J4959811B 0E Tõrsteuerger. HL0022

Additional Info: 1J4959812B 0E Tõrsteuerger. HR0022

4 Faults Found:

01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode

35-00 - -

01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)

49-10 - No Communications - Intermittent

00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)

54-10 - Incorrectly Equipped - Intermittent

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Jeg får fortsatt ikke lest ut noen logger på hvorfor alarmen går..

Adresse 35 får jeg ikke kontakt med. Adresse 45 står nevnt over...

Noen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny info:

Alarmen har oppført seg fint noen dager nå, jeg fjernet wunderbaumen og trodde det var det som var feilen.

-Neida.

I dag begynte den igjen. Nå gikk også interiør lyset på når jeg var ute å kjørte.--

Tenkte at det måtte være noe galt med en av bryterene til en av dørene.

VagCom sier dette:

Control Module Part Number: 1J0 959 799 J

Component and/or Version: 0E Zentral-SG Komf.0001

Software Coding: 04097

Work Shop Code: WSC 05311

Additional Info: 1J1959801B 0E Tõrsteuerger. FS0022

Additional Info: 1J1959802C 0E Tõrsteuerger. BF0022

Additional Info: 1J4959811B 0E Tõrsteuerger. HL0022

Additional Info: 1J4959812B 0E Tõrsteuerger. HR0022

4 Faults Found:

01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode

35-00 - -

01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)

49-10 - No Communications - Intermittent

54-10 - Incorrectly Equipped - Intermittent

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Jeg får fortsatt ikke lest ut noen logger på hvorfor alarmen går..

Adresse 35 får jeg ikke kontakt med. Adresse 45 står nevnt over...

Noen?

Hmmm, jeg er VIRKELIG forvirret. Du skriver i ett tidligere innlegg at 46 får du ikke kontakt med, og at på 35 er ingen feilkoder. Nå skriver du at du ikke får kontakt med 35 ?

Får du ikke kontakt med hverken 35 eller 46 ? Om nei, greit. Om ja: hvilken får du kontakt med, og hva sier den (ta en autoscan og post resultatet evt. send det på email til bildiagnose gmail com).

Forøvrig, om du vil må du gjerne sende dette til ovenforenvnte email så skal jeg ta en titt på diverse ting, men det ligger ett par andre i køen før deg. I tillegg så har jeg kundebiler ute i hallen som har først prioritet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.