Alarmen starter av seg selv (muligens sammenheng med Defa warmup)

Anbefalte innlegg

Det er 35 jeg ikke får kontakt med. Det har jeg kunnet tidligere (et par mnd siden)

 

Jeg får kontakt med 46, der finner jeg de feilkodene jeg postet over.

 

Jeg stikker ut igjen og tar en full autoscan. Sender deg resultatet på mail, samt poster det her i tilfelle noen andre her kan bidra.

 

Greit at du har andre å prioritere før meg ;) Jeg får det jeg betaler for, så langt har jeg ikke betalt noe. Men bare si i fra hvis du tror du kan fikse det, så skal du selvsagt få betalt.

 

Jeg er jo nødt til å ha en bil jeg kan låse.. Tørr igrunn ikke la den stå ulåst hverken hjemme eller på jobb. Nå er jeg jo nødt : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoscan:

 

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 018 P

Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1623

Coding: 00003

Shop #: WSC 05314

No fault code found.

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 111 A

Component: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D00

Coding: 0273004284

Shop #: BB 24334

No fault code found.

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 919 881 N

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V10

Coding: 04140

Shop #: WSC 00440

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0V0316740

No fault code found.

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 J

Component: 0E Zentral-SG Komf.0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode

35-00 - -

00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)

54-00 - Incorrectly Equipped

 

End -------------------------------------------------------

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En tanke fra meg. Prøv å få tatt opp gulvtrekket på venstre side foran førersetet. Trekk terskellistene rett opp og vipp opp teppet så godt som mulig. Evt. skru vekk fotvileren på v.side. Sjekk under trekket for fukt. I den svarte plastboksen i gulvet der er styreenheten for sentrallåsen. Kan vel tenke deg hva som skjer om denne står under vann. Vært borti noen biler med store fukt/vannsamlinger her.

 

Det gjelder da biler med klimaanlegg og tett drenering fra defrosterhus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg kan ha funnet noe av årsaken:

 

kabelgjennomf%f8ring.JPG

 

Dette er under gummi "muffa" som er mellom dør og B stolpe, Venstre bakdør.

 

Bent Owe, noe av det første jeg sjekket etter å ha kjøpt var om dreneringen fra "vannkassa" var i orden ;) Noe dritt det der hvis den er tett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så rart at du ikke kommer inn på kanal 35. På Passat ligger sentrallås under kanal 46 (komfortsystem), eller conveniense som det kalles på Vag com.

Alle feilkodene du fikk ut i kanal 46 indikerer en feil på dørlås venstre bak, vil nok fungere når du har fått byttet/reparert ledningsnettet;)

Alarmen går pga at taklyset slår seg på upåvirket.

For å lese ut hva som har utløst alarmen må du inn på måleverdiblokker. Husker ikke sikkert, men tror kanskje det kan ligge i måleblokk 4. Vag com har eg aldri brukt, så det er mulig det blir brukt andre betegnelser enn eg er vant med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

måleblokk 15 på kanal 46..

 

Er det nok for utløse alarmen at interiørlyset går av og på? er den så sensitiv?

 

Interiørlyset mitt ser ut som et diskotek (blinker kanskje 5 ganger/sekundet) med en gang bilen låses.. dvs ikke hvis jeg setter den i "av" posisjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst lyser slår seg på tror styreenheten at døra blir åpnet, har ingenting med kupesensoren å gjøre.

låser du bilen 2 ganger skal alarmen bli deaktivert, da slipper du at det hyler og skriker når du prøver å sove.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så rart at du ikke kommer inn på kanal 35. På Passat ligger sentrallås under kanal 46 (komfortsystem), eller conveniense som det kalles på Vag com.

Alle feilkodene du fikk ut i kanal 46 indikerer en feil på dørlås venstre bak, vil nok fungere når du har fått byttet/reparert ledningsnettet;)

Alarmen går pga at taklyset slår seg på upåvirket.

For å lese ut hva som har utløst alarmen må du inn på måleverdiblokker. Husker ikke sikkert, men tror kanskje det kan ligge i måleblokk 4. Vag com har eg aldri brukt, så det er mulig det blir brukt andre betegnelser enn eg er vant med.

 

En selvmotsigelse vel ? Hvorfor skulle ett slikt kabelbrudd ha med og gjøre at man ikke kommer inn på en modul som ligger foran i bilen ?

 

Han kommer jo inn på 46, og da finnes ikke 35.

Måleblokken for utløst alarm på denne er 15. Det er dog litt uenighet om hva tallene der betyr. VW sier en ting, og Ross-Tech en annen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mente nok at jeg ikke kom inn på 35, fordi det er under 46 sentrallås systemet ligger..?

 

Det å trykke to ganger kjpat på lås-knappen fungerte faktisk, nå er bilen låst og alarmen av.. :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.