#1 Skrevet Februar 14, 2007 Hørte med KRB og han mente at jeg måtte bytte ut min svart stål manifold mot et nytt fordi disse rett og slett ikke tåler varmen som manifoldet blir utsatt for. Har herpa 2 turboer nå. Deler fra manifoldet treffer turbinbladet KRB mente at når svart stål manifoldet først har blitt dårlig at den aldri vil bli bra igjen. Har tenkt å bruke bilen min på bane så vil ikke at flere biter skal falle av og ødlegge enda en turbo når manifoldet blir varmt! Jeg må ut med 20 000 kroner. Manifold, ny DP, ny slanger osv og arbeidstimene for å få det fikset hos KRB. Så bør jeg bytte? Takk for hjelpen, Vilhelm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2007 Glødeskall fra et grenrør i svartstål er vel kjent. Er nok en grunn til at de fleste kjører med rustfrie grenrør,så du bør nok bite i gresset i kjøpe grenrør i rustfritt er jeg redd. Har du forresten sjekket eksostempen på bilen din ?? Skal jo en del varme til for at det skal bli glødeskall. Dårlig mapping er jo et nøkkelord her.......... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2007 Takk for svaret Pål. Har ikke eksostemp måler nei. Bør jeg få KRB til å lage et hull i DP for en sånn måler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2007 hmmm... du får et bra grenrør fra 6000kr og oppover... dvs 14000 kr for dp og slanger, det ville ikke jeg betalt;) Finnes da mange som bruker grenrør i svart stål uten problemer, kansje det er noen dårlige sveiser inv som det detter biter av? Jonus bruker furans svart stål rør, de er vel og merke coatede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2007 Kimmit Sport selger et rustfritt grenrør til en god pris. Flere i England som har brukt det med stort hell......har vært bremset godt oppimot 500 hk med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...