Tiltrekningsmoment glødeplugger 5-sylindret 2.5TDI

Anbefalte innlegg

Noen som vet tiltrekningsmomentet på glødepluggene på en 5-sylindret 2.5TDI? Motorkode AEL i en '96 A6. Hverken Haynes eller Bentley dekker TDI-motorer..

Er sikkert det samme som på 1.9 TDI 90/110 hk fra samme tid, da det er samme glødeplugger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet tiltrekningsmomentet på glødepluggene på en 5-sylindret 2.5TDI? Motorkode AEL i en '96 A6. Hverken Haynes eller Bentley dekker TDI-motorer..

Er sikkert det samme som på 1.9 TDI 90/110 hk fra samme tid, da det er samme glødeplugger..

15 Nm

Forøvrig, Haynes dekker IKKE europeiske modeller. Haynes er kun ment for USA. Her i Europa finnes noe som heter erWin som er ment å dekke det Haynes gjør i USA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! :)

Jeg vet at det er sånn. Haynes på svensk for 100/A6 dekker europeiske modeller. Mener du Bentley? De vet jeg kun dekker US-modeller, altså i C4 kun 2.8 V6 og 2.2 turbo. Greia er at Bentley får man kjøpt, informasjon til de europeiske modellene er så hinsides sinnsykt dyrt at det i praksis er utilgjengelig for privatpersoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! :)

Jeg vet at det er sånn. Haynes på svensk for 100/A6 dekker europeiske modeller. Mener du Bentley? De vet jeg kun dekker US-modeller, altså i C4 kun 2.8 V6 og 2.2 turbo. Greia er at Bentley får man kjøpt, informasjon til de europeiske modellene er så hinsides sinnsykt dyrt at det i praksis er utilgjengelig for privatpersoner.

Bentley var det vel ja :) Lages Haynes fortsatt ? Altså til nyere modeller ?

erWin er da ikke sååå dyrt om man kjøper det man trenger. Men noen tusen blir det jo.

Dog er det jo desverre blitt slik at for audi må du kjøpe tilgang til hele hiddenbasen nå. Du kan ikke bare kjøpe akuratt det du trenger (f.eks. kun motor på en spesiell biltype).

På VW delen av erWin kjøper du fortsatt tilgang til kun det du trenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står 15nm i Autohidden også, så da stemmer det nok !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja, "noen tusen" er jo totalt uaktuelt om man ikke bruker det i jobbsammenheng. Jeg syntes jeg strakk meg veldig langt når jeg brukte rett under en tusenlapp på Bentley til type 44 for noen år siden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.