#1 Skrevet Februar 14, 2007 litt usikker på om dette er rette plassen å spørre, men la gå.. det jeg lurer på er om det lar seg gjøre å få denne bilen godkjent med 2.2 20v (eventuelt 20vT)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2007 Halvveis rettelse: 2,3 20v og 2.2 20VT du mener? Sugemotor skal vel gå greit, i og med at du går ned i hk. Angående 20vT er det mer omfattende. Driver med akkurat det samme på coupe'n, og understell må skiftes (til s2), boltsirkel fra 4x108 til 5x112(?), forsterkninger i karosseri osv. Håper å få godkjent ombygg av understell først, så si at siden bil med likt understell kan ha 20vT, og jeg har papirer fra møller på at den motoren sitter i den bilen med det understellet så burde jeg kunne det også. En annen og dyrere vei er selvfølgelig TüV i tyskland, da må den ombyggde bilen sendes ned dit. Endre vet mer om det enn jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2007 Halvveis rettelse: 2,3 20v og 2.2 20VT du mener? Sugemotor skal vel gå greit, i og med at du går ned i hk. Angående 20vT er det mer omfattende. Driver med akkurat det samme på coupe'n, og understell må skiftes (til s2), boltsirkel fra 4x108 til 5x112(?), forsterkninger i karosseri osv. Håper å få godkjent ombygg av understell først, så si at siden bil med likt understell kan ha 20vT, og jeg har papirer fra møller på at den motoren sitter i den bilen med det understellet så burde jeg kunne det også. En annen og dyrere vei er selvfølgelig TüV i tyskland, da må den ombyggde bilen sendes ned dit. Endre vet mer om det enn jeg. rettelsen er korrekt.. vel.. hovedsakelig 2.3 20V da.. dette skal ikke være noe problem? hvordan er det med ledningsnettet? er det noe likheter eller må hele smørja skiftes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2007 Hvorfor skal du bytte motor fra 2,8 til 2,3 20v?????? De motorene er omtrent like lite trimingsvillige også... mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2007 Hvorfor skal du bytte motor fra 2,8 til 2,3 20v?????? De motorene er omtrent like lite trimingsvillige også... mvh EW Femmer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 14, 2007 Femmer! Vet, men da er det vel like greit å sette inn skikkelig femmer med en gang da...da er det bedre med en 10vt enn en vanlig 20v... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 15, 2007 Å bytte fra 2.8 til 2.3 20v høres ut som noe tull. Uansett må evt. hele ledningsnettet byttes, da ikke en eneste ting er lik i det hele tatt. Enten behold V6 eller bytt til 2.2 20v turbo! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 15, 2007 hehe.. sterke meninger.. men kan ikke huske å faktisk skrive at jeg SKAL gjøre dette.. bare spør om mulighetene RUNDT det.. OT kan vi ta på PM for de som skulle ønske det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 15, 2007 Siden du har en B4 vogn, så skal det la seg godkjennes, hvis du bytter til understell og bremser fra en s2. offtopic. drop 2,3 20v, gå rett på 2,2 turbo:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 15, 2007 hehe.. ja om det hadde latt seg gjøre å få bilen godkjent med 2.2T så er jo dette fristende.. men først må jo bilen faktisk KJØPES.. og så får vi se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 15, 2007 selger muligens 7A motoren min (2,3 20V) til sommeren da jeg skifter til 2,2 turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 15, 2007 Dropp 2.3 20V, den er neppe særlig kvikkere enn 2.8-motoren.. Men når du først skal bygge om til femmer, kan du jo like gjerne finne en bil med 2.0-motor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 15, 2007 som jeg har skrevet lengre oppe.. er ikke planen å bygge om foreløpig.. bare ser på mulighetene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 15, 2007 Siden 2,8 literen er V6`er, hvorfor ikke bare sette inn en 2,7 biturbo da?? Det er jo V6 det også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 16, 2007 svaret er enkelt..liker femmeren bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 16, 2007 hehe.. ja om det hadde latt seg gjøre å få bilen godkjent med 2.2T så er jo dette fristende.. men først må jo bilen faktisk KJØPES.. og så får vi se Hva med å kjøpe en bil som har den motoren du vil ha med en gang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 16, 2007 hehe.. tingen var at jeg har billig motor for hånd (kondemnert bil) så da vil jeg tro det blir billigere uansett.. MEN, blir ikkje noe kjøp av 2.8 allikevel så tråden kan stenges! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...