"dumpventil lyd" av forge-ventil

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg et K&N filter, som jeg monterte..

Jeg kjører nå med orginal ventil, men vurderer å kjøpe en forge 007 ventil..

Får man bedre lyd av denne?? Noen som ha prøvd??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med åpent filter å forge ventil så blir det værtfall kjempe stor forskjell på 1.8t

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forge ventilen hjelper bra på lyden med åpent filter ja, ettersom den er større enn orginalen og slipper gjennom mer luft vil du også får med blåselyd.

Alikvel, skikkelig dump lyd får du ikke med kun resirk ventil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...men åpen dumpventil er opplest og vedtatt å være fy-fy på både 1.8T og 2.2T.. Skygg ihvertfall unna det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en du kan kjøpe om du vil ha lyd... veldig bråkete.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...men åpen dumpventil er opplest og vedtatt å være fy-fy på både 1.8T og 2.2T.. Skygg ihvertfall unna det!

Ja dette har jeg klart å få med meg på et vis..

Men liksom.. Hvorfor er det er.. Klarer ikke luftmengdemåleren å "regne"

ut luften som skapes eller hvordan fungerer det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åpen dumpventil kor kommer det inn i denne tråden da?

Forge 007 ventilen er no en resirk ventil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er skrevet mye om det, men kort oppsummert:

All luften måles opp av luftmassemåleren, og motoren får bensin etter denne luftmengden. En åpen dumpventil slipper ut igjen en del av denne luften, men motoren får allikevel bensin for denne luften, og får da alt for mye bensin rett etter hver gang dumpventilen har sluppet ut luft. Dette i sin tur soter og ødelegger lambdasonde, katalysatorer m.m.

En resirkulerende ventil slipper luften tilbake før turboen, men etter luftmassemåleren, sånn at luften forblir i systemet og forholdet luft/bensin blir riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis åpen dump blir montert før LMM? da vil ikke LMM registrere noen luft...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kjøp deg en Forge ventil du:) dette har jeg på min 1.8T og åpent filter. min ventil lager faktisk ufatteli mye lyd og dette kommer til og høres :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis åpen dump blir montert før LMM? da vil ikke LMM registrere noen luft...

Stemmer dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fint lite trykk å "dumpe" før LMM da, det blir jo rett etter luftfilteret :)

Jeg kjørte med Forge resirk.ventil og åpent luftfilter på S2`en min, og det lagde mere enn nok lyd! Nok lyd til at du blir lei etter en stund iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fint lite trykk å "dumpe" før LMM da, det blir jo rett etter luftfilteret :)

Jeg kjørte med Forge resirk.ventil og åpent luftfilter på S2`en min, og det lagde mere enn nok lyd! Nok lyd til at du blir lei etter en stund iallefall :)

Enig med du! Jeg har resikr ventil og åpnet luftfilter, og jeg vurderer nesten org. filter igjen for å slippe lyden. evnt. fjerne hele ventilen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.