#1 Skrevet Februar 14, 2007 Rattet sitter noen grader skeivt mot høyre, blir sliten av å sitte skjeiv, heh Men om jeg demonterer ratter, da ødelegger jeg vel airbagen?? Tør ikke å la meg selv styre og ordne med det, før jeg veit noe sikkert:p Vil ikke få rattdekselet i trynet Når jeg kjører ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 14, 2007 Når ble rattet skjeivt...? Modern fikk skjevt ratt på sin 98 caravelle over tid. Det var noe i forstillingen som måtte skiftes . Skjev forstilling gir skjevt ratt... må liksom holde litt imot for at ikke bilen skal kjøre ut..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 14, 2007 ta hjul stillings kontroll på verksted. Rattet blir justert på endeleddene. Men hvis dette har kommet av seg selv over tid eller etter en liten dunk, er det nok noe som bør skiftes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 14, 2007 hm, jeg har ikke samme problem, mitt ratt står skjeivt mot høyre, men bilen går 100% rett... er bare satt i feil kilespor? Det var sånn da jeg kjøpte den (av morfar) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2007 Bilen leveres hvertfall ikke med skjevt ratt:) Hadde nok vurdert å se over forstilling, selv om det virker som den går rett fram. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 14, 2007 Bilen leveres hvertfall ikke med skjevt ratt:) Hadde nok vurdert å se over forstilling, selv om det virker som den går rett fram. Det hender stadig vekk at nye audi/vw blir levert med litt skjevt ratt. Har en selv bla. Bare en kile eller 2 feil kanskje...Men om du ikke VET må du ta et forstillingskontroll. Ellers bruker du feks opp dekka dine ekstra fort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 14, 2007 den går helt sikkert helt rett, jeg har prøvd å svinge på rattet så det står i rett posisjon, men da svinger bilen . men det står ca, 3-5 cm feil... men kan sjekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 14, 2007 den går helt sikkert helt rett, jeg har prøvd å svinge på rattet så det står i rett posisjon, men da svinger bilen . men det står ca, 3-5 cm feil... men kan sjekke Er superenkelt og ta av ratt airbag da. Du bare skrur ut skruene som holder airbag`n på plass,2stk skruer bak på rattet.Deretter tar du av Airbag`n,kobler av kabelen inn på den.Legger denne forsiktig bort,deretter skrur du ut senterbolten som holder rattet på plass,nå kan du dra rattet i mot deg.Så setter du det så det er 100% rett,og montere i motsatt rekkefølge.. Men husk og koble i fra batteriet på bilen før du kobler av Airbag`n.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 14, 2007 Trenger du bruke makt for å få av airbagen, eller skal den dette rett ut da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 14, 2007 Trenger du bruke makt for å få av airbagen, eller skal den dette rett ut da? Airbag`n sitter ikke i det heletatt når skruene er skrudd ut,ligger liksom bare der. Har forøvrig ett Facelift ratt med Airbag liggende om noen skulle trenge det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 14, 2007 okey, da veit jeg det, lurer på åssen det rattet kan ha blitt sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 14, 2007 okey, da veit jeg det, lurer på åssen det rattet kan ha blitt sånn? Enten har noen hatt det av før og satt det galt på igjen, eller forstillinga har fått en trøkk den ikke helt har tålt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 14, 2007 hm, ok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 10, 2007 Er superenkelt og ta av ratt airbag da. Du bare skrur ut skruene som holder airbag`n på plass,2stk skruer bak på rattet.Deretter tar du av Airbag`n,kobler av kabelen inn på den.Legger denne forsiktig bort,deretter skrur du ut senterbolten som holder rattet på plass,nå kan du dra rattet i mot deg.Så setter du det så det er 100% rett,og montere i motsatt rekkefølge.. Men husk og koble i fra batteriet på bilen før du kobler av Airbag`n.. Jeg leser i ElsaWin at jeg ALLTID MÅ bytte den "senterskrua" som sitter bak airbag-puta.. Er ikke dette nødvendig? Sitat: 1. Steering wheel ◆ Removing => Page 69-83 2. Plug for coil connector 3. Airbag unit 4. Multi-point socket head bolt 50 Nm ◆ Must always be replaced 4 - Hexagon bolt 75 Nm ◆ Must always be replaced 5. Torx bolts (T30) ◆ 7 Nm 6. Torx key (T30) 7. Self-cancelling ring with slip ring ◆ Removing Important ‒ Unbolt airbag unit using a T30 Torx key. ‒ Unplug connector -2-. ‒ Lay airbag unit down with the padded side upwards. ◆ Installing ‒ Ensure that connector -2- engages audibly. ‒ Bolt on the airbag unit (7 Nm). WARNING! Ensure that no-one is in the vehicle. ‒ Switch on ignition and connect battery earthing strap. Notes: ◆ After connecting the battery, please ensure that the vehicle accessories (radio, clock, electric window lifters) are checked according to workshop manual and/or operating instructions. ◆ If the fault warning light (K75) for airbag signals a fault after assembly the fault memory must be erased and again be interrogated by using fault reader V.A.G 1551. Vil jeg få en feilmeld på Airbag'en etterpå? Som må rettes i VAGcom? jeg skal skifte ratt-deksel (det som virker som en rullegardin når man hever/senker rattet..) Fikk m meg "av m batteriet" ja.. men godt du minte meg på om det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...