Anbefalte innlegg

har chippa bilen min men får ikkje meir en 0.6-0.7 i trykk. tar eg av kontakten på n75en så lader den kunn 0.2.

har prøvd å sette 12v inn på n75 ventilen å den bytter da plass å slippe over luft, er vare 8v over stikka på ledningane.

turboen lader bra viss eg prøver uten slange til wg av,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være mange grunner til dette problemet.. Men anbefaler deg å kjøpe den n75H ventilen uansett om den gamle virker eller ikke. MYE bedre kjørbarhet når bilen er chippa.

 

Regner med du har lest igjennom et par av alle di trådene der dette problemet har blitt tatt opp før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sett litt på dei andre. men er greit å få svar her og.. men viss den klikker når eg setter 12v på den er den i orden då? kor man gen volt skal det gå inn på n75

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekka feil koder på vag com, va ikkje noe der, kan det vere luft mengde måler? prøvde med kontakta av på lmm då jikk den heilt dasss

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sett litt på dei andre. men er greit å få svar her og.. men viss den klikker når eg setter 12v på den er den i orden då? kor man gen volt skal det gå inn på n75

 

Hvor mange volt som skal inn styres jo av ECU'en etter hvor mye turbotrykk den vil ha. Men du skal normalt måle ett sted mellom 0 og 14 V ihvertfall :)

 

Kjøre turbotester med diagnosetester, og vis oss gjerne grafene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekka feil koder på vag com, va ikkje noe der, kan det vere luft mengde måler? prøvde med kontakta av på lmm då jikk den heilt dasss

 

Da høres det ut som MAF fungerer. Men for sikkerhets skyld kan du kjøre en test på den med diagnosetester (full throttle run).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur dei har sjekka det, va kimmit som såg på det i dag,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei ikkje med n75 på koblet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur dei har sjekka det, va kimmit som såg på det i dag,

 

Jaha, men om dem har sjekka det, hvorfor mistenker du det da ??!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei ikkje med n75 på koblet

 

det er jo chippen som styrer ladetrykket, så da trur eg at det er chippen som er feil... kan få litt meir trykk med h ventilen, men med chipp så bør du jo ha 1,0-1,2 med den originale ventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikkje vag com selv så er litt vanskligt å sjekke det med turbografene, men er n75 ventil død eller i orden? siden den er foorsjell av og på? 0.6 med ledning for n75 på å 0,2 av

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt dei her i dag å lagt inn på ny chipp å det va ikkje den som gjorde det, et ts chip. program varen va ok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikkje vag com selv så er litt vanskligt å sjekke det med turbografene, men er n75 ventil død eller i orden? siden den er foorsjell av og på? 0.6 med ledning for n75 på å 0,2 av

 

Vel, vi kan ihvertfall si at helt død er den ikke. Men det kan jo være at den ikke slår nok over. Dette er jo ikke en ren av / på ventil. Men den skal trinnløst regulere seg etter spenningen inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikkje vag com selv så er litt vanskligt å sjekke det med turbografene, men er n75 ventil død eller i orden? siden den er foorsjell av og på? 0.6 med ledning for n75 på å 0,2 av

 

Dersom ikkje ventilen pulserer noke, så er nok denne i orden, 0,6 er jo orginalt ladetrykk..... Kan hende at dumpventilen din lekk da, ved høgare trykk enn 0,6.

 

Eller så er chippen din feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er 8.0v over ledningene inn på n75 men den klikker ikkje. viss eg setter på 12v då hører du att den klikker over å du kan merke det når du blåer i den att den forandrer retning på lufta. har prøvd å snu den opp ned men ingen resultat. kordan skal den vere kobla med slangene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har blokka dumpen å prøvd. å har satt på ny forge resirk i dag, uten noe forsjell,, dei meiner chippen er i orden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det vere lmm så er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det vere lmm så er gåen?

 

Altså. I ett tidligere innlegg på forrige side så lurte du på akuratt det samme. jeg skrev at "kjøre diagnosetester" så er det ikke mere å lure på. Enten er MAF'en din (eller LMM som du liker å kalle det) dårlig eller så er den det ikke. Men du svarte at en slik test allerede var gjort. Og nå spør du igjen ?

 

Er den testet og funnet iorden, ja da ER den iorden. Er det så mye å lure på da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

missfosto litt ang maf å lmm:) sorry:)

takker for alle mulige gode forslag,,:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

buuump noen som hae noen gode råd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo mange som har problemer med LMM uten at diagnosen finner feil på den. Lmm er jo nesten forbruksvare på disse bilene, spesielt med åpent filter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo mange som har problemer med LMM uten at diagnosen finner feil på den. Lmm er jo nesten forbruksvare på disse bilene, spesielt med åpent filter..

 

Nei, jeg har ALDRI vært borti en eneste bil hittil hvor en dårlig LMM har sluppet igjennom diagnosetesten, og jeg har sikkert diagnosert noen hundre dårlige slike.

 

Dog, jeg har nesten hver måned biler her hvor VAG forhandlere har kjørt diagnose (påstår dem) uten å finne ut at LMM'en er dårlig. Veldig mange VAG forhandlere har ikke engang utstyr for å kjøre en slik test, og enda flere vet ikke hvordan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg har ALDRI vært borti en eneste bil hittil hvor en dårlig LMM har sluppet igjennom diagnosetesten, og jeg har sikkert diagnosert noen hundre dårlige slike.

 

Dog, jeg har nesten hver måned biler her hvor VAG forhandlere har kjørt diagnose (påstår dem) uten å finne ut at LMM'en er dårlig. Veldig mange VAG forhandlere har ikke engang utstyr for å kjøre en slik test, og enda flere vet ikke hvordan.

 

Er nok mange mekanikere hos VAG forhandlere som ikke vet hvordan man utfører en slik test, eller klarer å tolke resultatet, men å påstå at mange forhandlere ikke har utstyr til å teste LMM er noe av det dummeste jeg har hørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok mange mekanikere hos VAG forhandlere som ikke vet hvordan man utfører en slik test, eller klarer å tolke resultatet, men å påstå at mange forhandlere ikke har utstyr til å teste LMM er noe av det dummeste jeg har hørt.

 

Helt iorden, det er ihvertfall mange her som ikke har. "mange" har bare en 5051, og den kan du ikke dra med deg i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.