Anbefalte innlegg

Kor i Kvinnherad held du til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husnes. har prøvd ny lmm å ny n75 ventil i dag ,, uten noen form for bedring:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møllers test av LMM er ofte bare å lese ut feilkoder. LMM gir uansett svært sjelden feilkoder og later derfor til å være i orden. Møller har evt. utstyr og litteratur om hvordan LMM kan kontrolleres bedre, men i mange tilfeller kommer kunden innom å ber om å få lest av feillager på bilen da han/hun mistenker noe feil med motoren fordi bilen trekker dårlig. Ofte finner man da ingen feil, LMM skiftes kanskje på mistanke hvis kunden ikke syns det er for dyrt eller har for dårlig tid, men å sette inn bilen på time for mer omfattende diagnose er jo ALT FOR DYRT så klart.

 

Understøtter derfor Tarjeis påstand om at den ikke sjekkes godt nok. Skal heller ikke påstå at alle mekanikere er helt kjent med feilsøkningsprosedyrer og tilgjengelig utstyr for test av denne. Vil tro motortunere og eksperter på innsprøytnings og motorstyringssystemer har MINST like mye og aller helst MER peiling på dette området enn en gjennomsnittelig mekaniker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møllers test av LMM er ofte bare å lese ut feilkoder. LMM gir uansett svært sjelden feilkoder og later derfor til å være i orden. Møller har evt. utstyr og litteratur om hvordan LMM kan kontrolleres bedre, men i mange tilfeller kommer kunden innom å ber om å få lest av feillager på bilen da han/hun mistenker noe feil med motoren fordi bilen trekker dårlig. Ofte finner man da ingen feil, LMM skiftes kanskje på mistanke hvis kunden ikke syns det er for dyrt eller har for dårlig tid, men å sette inn bilen på time for mer omfattende diagnose er jo ALT FOR DYRT så klart.

 

Understøtter derfor Tarjeis påstand om at den ikke sjekkes godt nok. Skal heller ikke påstå at alle mekanikere er helt kjent med feilsøkningsprosedyrer og tilgjengelig utstyr for test av denne. Vil tro motortunere og eksperter på innsprøytnings og motorstyringssystemer har MINST like mye og aller helst MER peiling på dette området enn en gjennomsnittelig mekaniker.

 

Snakker du da for din egen del? Er nok mange mekanikere på møller som ikke vet hvordan man kontrollerer en luftmassemåler, men å skjære alle over en kam blir vel litt feil? En test av luftmassemåler tar ikke lange tiden, trenger kun en liten prøvetur med diagnoseapparat (dere har jo 5053 hos dere, enkel å ta med på tur). Man må jo da enten ha litt erfaringer på hvilke verdier man burde oppnå, eller ha litteratur som forteller dette. Men er fullstendig klar over problematikken med at kunden kommer innom for en rask diagnose og helst ikke vil betale for feilsøk ut over å lese av feillager. Selfølgelig vil en som kun driver med innsprøyningssystemer har mye mer erfaring og innsikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noe anna jeg kan prøve? chippen er sjekka 2 ganger, skal eg ikkje ha 12v inn på n75 så lenge eg ikkje har så høgt ladetrykk att den skal stenge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noe anna jeg kan prøve? chippen er sjekka 2 ganger, skal eg ikkje ha 12v inn på n75 så lenge eg ikkje har så høgt ladetrykk att den skal stenge?

 

Du skriver ingenting (såvidt jeg kan se) om hvilken bil / motor det gjelder. Men om jeg antar at det er snakk om motor med VNT turbo så, nei, det skal du ikke. Som jeg sa tidligere, dette styrer ECU'en, og måler du en spenning der så er nok dette iorden (eller så er ECU'en kaputt).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noe anna jeg kan prøve? chippen er sjekka 2 ganger, skal eg ikkje ha 12v inn på n75 så lenge eg ikkje har så høgt ladetrykk att den skal stenge?

 

Det kan jo være noke problem med wastegate og..

Blokker denne, slik at denne ikkje opner noke, så ser du om du klarer å få opp meir trykk.... korleis er lambdaen din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lamdaen er ikkje målt men ligger ikkje noe feil kode på den, er det noen måte jeg kan sjekke den på?

viss eg blokker slangen til wg, så kommer trykket fint,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lamdaen er ikkje målt men ligger ikkje noe feil kode på den, er det noen måte jeg kan sjekke den på?

viss eg blokker slangen til wg, så kommer trykket fint,

 

da trur eg fortsatt at feilen ligg i anten n75 eller chip.

eg hadde ikkje betalt for ein chip som var levert "ikkje i orden", ingen seriøse som sender fra seg ein bil som ikkje fungerer som den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd ny n75 ventil, å chippen er bytta, dei så chippe for ts-racing var her å lasta ny program vare ned på hjernen på onsdag for andre gang,, sjønne ingen ting eg,, den går bedre en orginalt ette chipping men ikkje meir ladetrykk,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du betalt for chippingen? Dei burde vell kansje skjekket om bilen var i orden før dei begynte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd ny n75 ventil, å chippen er bytta, dei så chippe for ts-racing var her å lasta ny program vare ned på hjernen på onsdag for andre gang,, sjønne ingen ting eg,, den går bedre en orginalt ette chipping men ikkje meir ladetrykk,

 

er du sikker at turbotrykksmålaren din er rett da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det er et problem med wastegateklokka di, for lite fjærspenn. Prøv og stram denne til du har 0,4-0,5 bar i grunntrykk(med N75 av).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det er et problem med wastegateklokka di, for lite fjærspenn. Prøv og stram denne til du har 0,4-0,5 bar i grunntrykk(med N75 av).

 

ja enig med du!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel eit helvette å komme til den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel eit helvette å komme til den?

jepp.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.