#1 Skrevet Februar 14, 2007 Har akkurat fått skilt på min Passat 1976-modell, men før eg vil ta den i bruk må det gjøres litt justering av tenning og forgasser. Den bruker litt drivstoff og går ikke helt opptimalt. Eg sjekket fortenningen på tomgang, og den låg på nesten 30 grader (i hvertfall de som ser ut som 30 grader på skalaen under). Noen som vet hvor mye fortenning de skal vere på denne motoren (1,6 liter forgasser)? 1,6 literen som satt i gamle Audi 80 bilene hadde motorkode RN, og er ganske lik motoren i Passaten, den skal ha 18 graders fortenning. Men det var så rar oppdeling av grader på svinghjulet, det så slik ut: 3│0 ٔ ٔ ٔ ٔ ٔ ٔ ٔ│9. ٔ ٔ 0│7 │3 Noen som vet hvor tenningen skal ligge på denne skalaen og hvordan en tyder den? Så over til forgasseren, har lagt ved noen bilder. Vilken av skruene er for bensin og luft justering? Noen som vet hvilken justeringsprodedyrer en skal bruke på denne forgasseren? Og forresten, noen som vet hvilket fabrikat det er (kan ikke forstå att de er verken Keihin 1 eller2)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...